"הקרן החדשה פועלת מתוך שליחות לציונות ולעם היהודי"

בפוסט שזכה לעניין יצא הרב בני לאו נגד הגדרת הקרן כ"אויבת העם" על ידי חלק ממתנגדיה, וכתב כי "אם לא נשמור על כבודם - נהיה אנחנו קורעי העם הזה". הוא קרא לציבור לשמור על דיבור נקי והגון במיוחד בימים אלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/18 11:02 כג בניסן התשעח

"הקרן החדשה פועלת מתוך שליחות לציונות ולעם היהודי"
הרב לאו, צילום: אביגיל פיפרנו

"מהיכרותי הקרובה של חלק מתומכי הקרן אני יודע בידיעה גמורה שהם פועלים מתוך תחושת שליחות לציונות ולעם היהודי", כך כתב ראש קהילת רמב"ן בירושלים, הרב בני לאו, בעמוד הפייסבוק שלו ביום חמישי האחרון. "אם לא נשמור על כבודם - נהיה אנחנו קורעי העם הזה", הוסיף. 

"אני מקבל על עצמי להשתדל לשמור על דיבור נקי והגון כלפי כל אדם בכלל וכלפי אלה שאיני מסכים איתם בפרט. במיוחד בימים אלה שבין פסח לעצמאות", פתח הרב לאו את הפוסט שעורר עניין וזכה לשיתופים רבים.

https://www.facebook.com/Dr.Benny.Lau/posts/1639289356149144
"בחדשות מבשרים על עשרת אלפים צמיגים שעומדים להשחיר את האוויר ליד הגדר בעזה. אבל אני מסתובב כאן, בתוך גבולות המדינה שלנו, ותחושת חנק של זיהום אוויר כבד ממלאת אותי. זה כבר לא ויכוח פוליטי. זה עננה של רפש שמטילים אחים שלי אלה על אלה", כתב. 

לדבריו, "הימים האלה שבין פסח לעצמאות מסוגלים להיות אחרים. הם ימים שבהם אנחנו מספרים על החלום שחלמו אבותינו ועל הזכות שלנו לחיות אותו. השבוע כבר נספר באלפי בתים את 'זיכרון בסלון', משם נעבור ליום הזיכרון לכל מי שמסר נפשו על מימוש החלום ומשם לחגיגת השבעים. לימים כאלה קוראים, בשפת החסידות, 'ימים מסוגלים'. יש להם כוח להגביה אותנו ולזקק אותנו. זה תלוי רק בנו. רק בסגנון הדיבור שלנו, ביחס לחולקים עלינו, ביכולת לראות יותר גדול ויותר גבוה. 

"ברור שמותר לחשוב שראש הממשלה טועה ושהוא צריך לסיים את תפקידו. האם זה מתיר לרמוס אותו ואת תוארו? הוא לא 'ביבי'. הוא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שנבחר על ידי העם לכהן בתפקידו. אם לא נשמור על כבודו - נהיה אנחנו אלה המחריבים את הבית הזה", ציין. 

הרב לאו הוסיף כי "ברור שמותר לחשוב שהקרן החדשה לישראל פוגעת בביטחון המדינה ומערערת את צביונה היהודי. האם זה מתיר להתיר את דמם ולהפוך אותם לאויב העם? מהיכרותי הקרובה של חלק מתומכי הקרן אני יודע בידיעה גמורה שהם פועלים מתוך תחושת שליחות לציונות ולעם היהודי. אם לא נשמור על כבודם - נהיה אנחנו קורעי העם הזה. 

"עם האוויר הרע שהולך לעטוף את הגדר בעזה יצטרך צה"ל להתמודד ולוואי ויעבור את זה במיעוט שפיכות דם. עם זיהום האוויר הפנימי שלנו נתמודד אנחנו. כל אחד ואחת מאיתנו יכול לקבל על עצמו לעשות משהו לניקוי האוויר הרע שרובץ עלינו. 

"ראש הממשלה - פניה אישית אליך מתוך כבוד ומתוך כאב. תהיה בבקשה דוגמה אישית. תודיע שוויתרת על זכותך להיות מנואמי טקס הדלקת המשואות. הוויתור הזה יירשם לך כצעד של מנהיגות רודפת שלום", סיים.