הצעה חלומית: 500 שקל לכל יולדת

משרד הבריאות יבדוק את הפרסומים שיצאו לאחרונה והבטיחו מענק כספי והשתתפות בהגרלה על עגלות יוקרתיות למי שתלד במרכז הרפואי מעייני הישועה. בית החולים: "מברכים על כל סיוע של כל ארגון חסד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 12:02 כג בכסלו התשעח

הצעה חלומית: 500 שקל לכל יולדת
מעייני הישועה, צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel CC BY 2.5, ויקיפדיה

מודעה שפורסמה בעלוני השבת בסוף השבוע האחרון צדה את עיניהם של רבים בציבור החרדי. הסיבה: המודעה הציעה לנשים הרות מענק מיוחד של 500 שקלים בתווי קניה למי שתלד בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, כך פורסם ב-ynet.

במודעה, שפורסמה מטעם "קהל מחזיקי הדת דחסידות בעלזא" תחת הכותרת "בשורה משמחת - מענק 500 שקלים ליולדת", נכתב: "בשמחה רבה הננו אנשי בשורה לקהל אנשי שלומנו שיחיו, כי במסגרת הסדר מיוחד בין הנהלת הקהילה לבין 'פורום הנהלת המרכז הרפואי מעייני הישועה' הושג מענק בסך 500 שקלים ליולדת מאנשי שלומנו במרכז הרפואי מעייני הישועה החל מיום י"ח בכסלו תשע"ח ועד ליום א' שבט תשע"ח". ליולדות ניתנה הבחירה היכן לממש את התלושים - ברשת "יש חסד" או באחת החנויות למוצרי תינוקות.

לאחרונה פורסמה בכלי תקשורת חרדיים מודעה דומה, שבה מציע פורום נשות מעייני הישועה 400 שקלים לכל יולדת. במודעה נכתב: "בסיעתא דשמיא ולרגל הרחבת הפעילות של פורום נשות מעייני הישועה, הננו שמחות לבשר לכן, יולדות יקרות, על חלוקת מענק תמיכה ליולדות בסך 400 שקלים לרכישה ברשת 'יש חסד'".

בנוסף נכתב כי כל היולדות שיגיעו מה-26 לנובמבר 2017 ועד ה-15 בינואר 2018 ייכנסו להגרלה על שלוש עגלות תינוקות יוקרתיות בשווי 4,000 שקלים.

על פי תקנות הרופאים מ-2008, לרופאים ולמוסדות רפואיים אסור להעניק הטבות בגין טיפול רפואי. "פרסום מבצעים, הנחות, הגרלות, חלוקת פרסים, מתנות או מתן כל טובת הנאה בקשר עם מתן או קבלת טיפול רפואי, או מתן טיפול רפואי כתמורה לרכישה או לקבלה של שירות אחר הם פרסומת שיש בה משום פגיעה בציבור, והיא אסורה", נכתב בתקנה.

הסיבה שכנראה בגללה בחרו במעייני הישועה להעניק סכומי כסף ליולדות היא התחרות עם בתי חולים אחרים. עבור כל לידה מתוגמל בית החולים בסכום של אלפי שקלים - מה שמהווה מקור הכנסה חשוב עבורו – וההטבות אמורות למשוך נשים ללדת דווקא שם ולא במקומות אחרים.

ממשרד הבריאות נמסר: "הדבר לא תקין ומנוגד לתקנות הרופאים. בכוונת משרד הבריאות לפנות לבית החולים לבדיקת הנושא".

מבית החולים מעייני הישועה נמסר בתגובה: "מיום היווסדו של המרכז הרפואי מעייני הישועה ובמסגרת היותו בית חולים קהילתי, מתנדבים בו ארגוני סיוע וחסד רבים העושים זאת בהתנדבות ושלא על מנת לקבל פרס. במסגרת פעילות חשובה והומניטרית זו מחלקים אחת לתקופה שוברי סיוע ליולדות לצורך רכישת מזון, חיתולים ותחליפי חלב. המרכז הרפואי מברך על כל סיוע של כל ארגון חסד שנועדה להרבות אור ואהבה בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן