הפשרה שעשויה להעביר את חוק המרכולים

בישיבת ראשי הקואליציה סיכמו כי מהחוק, שמוביל השר דרעי, יוחרגו חנויות הנוחות. עם זאת קיים סעיף נוסף שעלול לטרפד גם את ההצבעה השבוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/01/18 16:09 כ בטבת התשעח

הפשרה שעשויה להעביר את חוק המרכולים
הממשלה צתלח גם את ההצבעה על חוק המרכולים?, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

הפשרה שתוביל לחקיקת חוק המרכולים: בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שנערכה היום (ראשון) הוחלט להחריג מהחוק של ש"ס את חנויות הנוחות ובכך יתכן שההצבעה עליו תעבור בשלום מבחינת הממשלה.

לפי הצעת החוק, שאמורה לעלות מחר להצבעה בקריאה שניה ושלישית, רשות מקומית שתרצה להתיר פעילות בתי עסקים מסחריים בשבת, תצטרך לקבל את אישור שר הפנים.

יש לציין כי חלק ממתנגדי החוק בין חברי הקואליציה, כמו השר אופיר אקוניס, הצהירו כי לא יתמכו בחוק במתכונתו הנוכחית. החרגת חנויות הנוחות, אם כן, עשויה לסלול את הדרך להשלמת תהליך החקיקה. נושא נוסף שעליו עדיין לא הגיעו כל הצדדים להסכמה עליו הוא החרגתה של העיר אילת מן החוק.

כזכור החוק שמוביל יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, עורר סערות רבות מאז שעל לסדר היום. בשבוע שעבר פורסם כי דרעי בחן אפשרות להביא את ח"כ יהודה גליק מהשבעה על רעייתו כדי להצביע במליאת הכנסת ואילו הבוקר נודע כי בעקבות התנגדותה של ח"כ שרן השכל לחוק, דרש יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם להדיחה מתנועת הליכוד.

בקואליציית שבת שוויון תקפו את ראשי הסיעות החרדיות והדתיות ואמרו כי הקואליציה קיימה "מכירה פומבית הפוכה".

לדברי מנכ"ל קואלציית שבת שוויון,רועי לחמנוביץ, "חוק וירטואלי, שאמור להיות מקודם על ידי דורשי טובת השבת, לא ישנה כהוא זה בתמונת השבת בישראל ומוסיף חטא על פשע ומציג את השבת כסחורה הנמכרת בשוק ושניתן לספסר בה".

עוד הוא אמר כי "יש כאן התעלמות מוחלטת מועסקים קטנים, מעובדים שירצו לעבוד בתחומים שהוחרגו ובעיקר זילות השבת ורצון להניחה בקרן זווית. לו דרעי ליצמן וגפני היו פועלים לחוקק את אמנת גביזון-מדן כחוק השבת הייתה השבת מבוצרת, נשמרת ויוצרת חיבור בין כלל החברה בישראל ומעל לכול מצמצמת את חילול השבת ורמיסתה".