עוה"ד של הזוג נתניהו לסרנה: "לקוחותי צריכים את הכסף מיד"

העיתונאי סרנה ביקש דחיה בפיצויים בהם חויב לאחר שהפסיד בתביעת הדיבה, אך עורך דינם של הזוג נתניהו סירב וטען כי הזוג נתניהו "צריכים את הכסף מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/17 20:23 ב בתמוז התשעז

עוה"ד של הזוג נתניהו לסרנה: "לקוחותי צריכים את הכסף מיד"
יגאל סרנה בבית המשפט, צילום: מוטי קמחי פלאש 90

 העיתונאי יגאל סרנה טוען כי באמצעות עורך דינם, ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, לדחות את תשלום הפיצויים בהם חוייב על ידי בית המשפט מכיוון שהפסיד בתביעת הדיבה.

סרנה טען בראיון לגלי צה"ל הערב (שני) כי עורך דינם של בני הזוג נתניהו סירב לדחיית התשלום.

"ביקשתי בסך הכל חודש - זה הכל. ומאחר שאנחנו גם מגישים ערעור למחוזי, אני לא רוצה שיווצר מצב שנגיד בעוד כמה חודשים, הערעור יידחה או יתקבל - ואם הוא יתקבל, אני אצטרך ללכת אליהם ולבקש מהם בחזרה את הכסף. אז יש איזה היגיון בדחייה הזו", כך סרנה.

 

סרנה כתב לפני יותר משנה בדף הפייסבוק שלו כי הגברת נתניהו הורתה להוציא את בעלה, ראש הממשלה, מהרכב ולשם כך עצרה את השיירה כולה. "תרדפו את שוברים שתיקה", הוא כתב, "הכו בשמאלים. חבטו באשכנזים. רוצצו תחקירנים. חסמו פייסבוק. סיתמו פיות. תעלימו את המציאות.  אבל כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא ישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השגעון. הכו בתופים".

בעקבות הדברים, הגישו בני הזוג נתניהו תביעת דיבה נגד סרנה בטענה שלא היו דברים מעולם. בית המשפט קיבל את תביעתם והוסיף כי "כפי שהעיד הנתבע עצמו במסגרת חקירתו הנגדית, הוא לא וידא את אמיתותו של המקרה אותו תיאר, מקרה עליו שמע מידיד, שעליו הוא סומך, שאף הוא שמע את הסיפור מ'כלי שני', דהיינו ממאבטח עלום. הנתבע לא פנה טרם הפרסום למשרד ראש הממשלה או לכל גורם מוסמך אחר לקבלת תגובה ו/או על מנת לבדוק את הדברים האם אמת הם".

השופט עזריה אלקלעי, אמר כי "הנתבע, כפי שהוא עצמו מודה, שם לו למטרה לבקר את התובעים ואת התנהלותם. זאת, בחר הנתבע לעשות, בין היתר, על ידי הכפשת שמם של התובעים, תוך שימוש בלשון ציורית, ביחסו להם דימויים קשים, כאשר חלק מפרסומים אלו, חרף חריפותם וכיעורם, מהווים הבעת דעה וביקורת מותרים, החוסים תחת מטריית חופש הדיבור, בעוד שהמקרה שלפני מהווה לשון הרע, ואינו מהווה הבעת דעה, אלא מתיימר לתאר מקרה שהיה, שלא הוכח כי אמת הוא".

 

בהמשך אמר השופט כי "הנתבע הסתמך על דברים ששמע מידיד ככזה ראה וקדש, משום שלהבנתו הוא ניחן בכישרון להבחין בין אמת ושקר, כאשר לא למותר לחזור ולציין כי אותו ידיד עלום ואותו מאבטח, מקור השמועה לכאורה, לא זומנו כלל להעיד לפני בית המשפט"

לבסוף הוא קבע כי סרנה יפצה את ראש הממשלה נתניהו ב-60 אלף ש"ח, את רעייתו שרה ב-40 אלף ש"ח וכן ישלם את שכר טרחת עורכי דינם של בני הזוג, בסך 15 אלף ש"ח.