"הסתה לרצח": תלונה במשטרה נגד הרב לוישנטיין

בתנועת "ישראל חופשית" התלוננו על ראש מכינת עלי, בגין דבריו הקשים כלפי להט"בים. "יש לעצור את הפקרות המערכת בעניינו, בטרם דבריו יובילו לאלימות", נאמר. "תלונה מופרכת שמבקשת לסתום פיות", נמסר בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 15:16 ג באדר התשעח

"הסתה לרצח": תלונה במשטרה נגד הרב לוישנטיין
הרב יגאל לוינשטיין, צילום: צילום מסך

בעקבות דבריו הקשים כלפי להט"בים, שפורסמו בסוף השבוע האחרון, תנועת "ישראל חופשית" הגישה היום (א') תלונה במשטרה נגד הרב יגאל לוינשטיין בגין הסתה לרצח, במסגרת החוק למניעת הסתה. בתנועה אמרו "כי יש לעצור את הפקרות המערכת בעניינו, בטרם דבריו יובילו לאלימות".

"אחרי שבסוף השבוע נחשפה מתקפה נוספת כנגד קהילת הלהט"ב מפיו של הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, החליטו בתנועת 'ישראל חופשית' כי יש לעצור את הפקרות המערכת בעניינו – בטרם דבריו יובילו לאלימות ולרצח", נכתב בהודעת הארגון.

לטענת אנשי התנועה, הרב לוינשטיין "מטיל אימה על קבוצה שלמה בחברה הישראלית כ'תופעה שיש למגר' וכבעלת 'מום שיש להדביר'. בני נוער להט"ביים ממילא חשופים לאלימות, ואמירות מסוג זה משסות אף יותר ויש ביכולתן להרוג.

"הרב לוינשטיין מנצל את מעמדו כרב-מחנך וכדמות בולטת בציונות הדתית, בעל השפעה מכרעת על אלפי בני נוער שעוברים תחת ידו במכינה הקדם צבאית, ובשיעורים שמעביר להם מתבטא פעם אחר פעם כנגד להט"בים.

"רק בשנה שעברה היו אלה אמירות על תנועה מטורפת של 'סוטים' שאיבדו את הנורמליות של החיים, וכעת, אמירות חמורות אף יותר שאף מגובות בקריאה לפעולה: 'למגר הומוסקסואליות כמו שמיגרו מגפות'".

עוד אמרו בתנועה: "כזכור, בסבב ההשתלחות הקודם, הרב לוינשטיין קיבל את תמיכתם של רבנים נוספים, ביניהם רבני ערים ורבני שכונות, וכבר אז פנתה תנועת 'ישראל חופשית' למשרד לשירותי דת בדרישה לפטר לאלתר את תומכיו המשמשים כנבחרי ציבור ונותנים יד להסתה".

מנכ"ל "ישראל חופשית", אורי קידר, אמר כי "המדינה צריכה לעצור את ההשתלחויות החוזרות ונשנות בציבור הלהט"בי, ויפה שעה אחת קודם. אנחנו שומעים כל שבועיים אמירה מזעזעת וחמורה אחרת מרב כזה או אחר שממשיכים לכהן בתפקידים חינוכיים בכירים, בה בעת שהם ממשיכים לפגוע בקהילה הגאה, בנשים ובעצם בכל מי שאינו הם.

"יגאל לוינשטיין צריך להיות מוקצה מחמת מיאוס על ידי הציבור שלו, ובינתיים טוב תעשה המשטרה אם תדאג לחקור אותו בדחיפות. מי שחי מכספי המדינה לא יכול להמשיך להלך אימים על רוב אזרחי ישראל".

ממכינת "בני דוד" בעלי נמסר בתגובה כי "מדובר בתלונה מופרכת וחסרת שחר שמבקשת לסתום פיות. הרב יגאל לוינשטיין זועק את זעקתם ואת כאבם של בעלי נטיות המבקשים להיחלץ ממצבם. מוטב להקשיב לדברי הרב לוינשטיין ולסייע למבקשים עזרה, ולא להצטרף לאלו המבקשים להחניק קולות שאינם חושבים כמותם".