"הסדרת חוות גלעד תעלה לדיון בשבוע הבא"

בליכוד הדפו את הביקורת על כך שהנושא לא עלה היום לדיון בישיבת הממשלה, והסבירו כי הדבר נבע משיקולים טקטיים. "מי שמבקרים את העיכוב בהחלטה יודעים שהנושא יעלה בשבוע הבא, והם עושים זאת רק בניסיון להציג זאת בהמשך כהישג שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 13:29 יב בשבט התשעח

"הסדרת חוות גלעד תעלה לדיון בשבוע הבא"
חוות גלעד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

במפלגת הליכוד הדפו היום (א') את הביקורת מצד שרת המשפטים איילת שקד על כך שנושא הסדרת חוות גלעד לא עלה לדיון בישיבת הממשלה.

בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "ראש הממשלה אמר בישיבת שרי הליכוד שהעיכוב בהעלאת נושא חוות גלעד נוצר מטעמים טקטיים, ושהנושא יעלה בשבוע הבא בתיאום עם יוזם החוק, שר הביטחון ליברמן. עוד אמר ראש הממשלה לשרים שמי שמבקרים את העיכוב בהחלטה יודעים שהנושא יעלה בשבוע הבא, והם עושים זאת רק בניסיון להציג זאת בהמשך כהישג שלהם".

הבוקר כתב השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בטוויטר כי "חוות גלעד תהפוך ליישוב מוסדר כפי שראוי שיהיה. זו חובתנו המוסרית לתושבים האמיצים ולמשפחתו של הרב שבח זצ״ל. אין לי ספק שראש הממשלה ימלא את ההתחייבות שלנו ושל שר הביטחון וההחלטה תאושר בממשלה היום או בשבוע הבא".

מנגד, מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, דחה בדף הפייסבוק שלו את הביקורת על המפלגה, וכתב: "מי שהביא לעולם את נאום בר אילן, שחרור אלפי מחבלים והקפאה לחלוטין של הבנייה ביו"ש לא באמת חושב שהציבור מטומטם ומאמין שאם הבית היהודי לא היה לוחץ היה זז משהו...

"אבל זה בסדר. בשביל זה אנחנו כאן כדי לוודא שמריחות מהסוג שאנחנו רגילים לקבל מהליכוד, והפעם בנושא חוות גלעד - לא יהיו יותר".