הנשיא למקורביו: חלק מהביקורות נגדי מתוזמנות

נשיא המדינה אמנם היה מוכן לגל המתקפות נגדו, "לפעמים מתקבלות החלטות שלא כולם אוהבים", אך ציין כי לא כל הנאמר ברשתות החברתיות משקף ביקורת אותנטית. ח"כ ביטן: "הנשיא ריבלין הוא נקמן. לצערי בחרנו נשיא מהימין וקיבלנו נשיא מהשמאל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 22:21 ב בכסלו התשעח

הנשיא למקורביו: חלק מהביקורות נגדי מתוזמנות
הנשיא ריבלין בעת נאומו, צילום: יוסי זליגר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התכונן למתקפות עליו בעקבות החלטתו להשיב בשלילה לבקשת החנינה של אלאור אזריה. כך הוא אמר למקורביו כפי שפורסם הערב ב"החדשות".

לפי הדיווח הוא אמר כי "החלטות קשות צריכים לקבל", וכי "לפעמים מתקבלות החלטות שלא כולם אוהבים". לצד זה טענו אנשים שונים במערכת הפוליטית ששוחחו איתו כי ריבלין משוכנע שחלק מהביקורת נגדו היא מתוכננת.

לדבריהם, הוא לא התרגש מכך שפורסמה תמונתו כשהוא חבוש בכאפייה, אך לדעתו לא כל הדברים שנכתבים ברשתות החברתיות מקורם בהבעת ביקורת תמימה.

כזכור אתמול החליט נשיא המדינה לדחות את בקשת החנינה של הלוחם לשעבר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בטענה שהיענות לבקשתו עלולה הייתה לפגוע בחוסנו של צה"ל, "הנשיא סבור", נכתב במכתב שנשלח אל אזריה, "כי במכלול השיקולים הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל".

בנימין נתניהו

בנימין נתניהוצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חלק מאנשי המערכת הפוליטית מימין ביקרו בחריפות את ההחלטה כשהחריפהביותר הייתה שרת התרבות והספורט מירי רגב שטענה כי ריבלין הפקיר את אזריה.ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר היום בישיבת סיעת הליכוד לביקורת נגד הנשיא ולהחלטתו, "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, מי כמוני יודע זאת, ולא כל ביקורת היא הסתה". עם זאת הוא הוסיף כי "הבקשה היחידה שלי היא שכל ביקורת תעשה בלי כאפיות, בלי פסלים ובלי חבלי תלייה, וזה נכון כלפי הנשיא וכלפי כולם".

מי שהמשיך את הקו הלוחמני נגד הנשיא היה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שאמר בין היתר כי "הנשיא ריבלין, אם אתה בודק את העבר שלו, לצערי הרב הוא נקמן. הוא קודם כל תומך במי שתמך בו לנשיאות מכל אחת מהמפלגות. אני לא חושב שהוא צריך להתנהג כך, מרגע שהוא נבחר הוא נשיא של כל העם. לצערי בחרנו נשיא מהימין וקיבלנו נשיא מהשמאל. אז קיבלתי את זה, אבל שלא יגידו לי שאני צריך לדבר בזכותו. רק בגלל שהוא היה בליכוד בעבר לא אומר שהוא חסין מביקורת של אנשי ליכוד. אנחנו מבקרים אותו על פי עמדותיו ועל פי מה שהוא עושה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן