המשרד לשירותי דת מוביל ביישום חוק חופש המידע

על פי דו"ח של היחידה הממשלתית האמונה על הנושא, המשרד נמצא במקום הראשון באשר לזמני המענה לבקשות חופש מידע. כ-80% מהבקשות שהוגשו ב-2016 טופלו תוך פחות מ-14 יום

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 13:12 ח בסיון התשעח

המשרד לשירותי דת מוביל ביישום חוק חופש המידע
השר לשירותי דת, דוד אזולאי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היחידה הממשלתית לחופש המידע פרסמה היום (ג') לציבור את הדו"ח השנתי לשנת 2017. מעיון בנתוני הדו"ח עולה שהמשרד לשירותי דת זוכה לדירוג גבוה בתחומי השקיפות והשירות לציבור, זאת למרות הביקורת שספג בדו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה. הדו"ח החדש, שהוגש לשרת המשפטים איילת שקד, הוא חלק ממהלך כולל של יישום חוק חופש המידע.

על פי הדו"ח, המשרד לשירותי דת נמצא במקום הראשון באשר לזמני המענה לבקשות חופש מידע עם 97.2%. עוד עלה כי למשרד היקף פעילות משמעותי שבולט לטובה עם 94.5%. כמו כן, 77% מהבקשות שהוגשו למשרד בשנת 2016 טופלו תוך פחות מ-14 יום.

בדו"ח שפרסם לפני כשבועיים, תקף מבקר המדינה יוסף שפירא את התנהלות המשרד לשירותי דת, והאשים אותה בליקויים שונים. בין היתר התייחס שפירא לליקויים שנמצאו בפעילות המשרד בנושאי בחירת רבני עיר ומינוי הרכבי מועצות דתיות.

קרן שירוני, הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד לשירותי דת, אמרה: "תוצאות הדו"ח משקפות פעילות חשובה שנערכת במשרד. אני מקפידה על מתן מענה מהיר, מדויק ואיכותי. אני שמחה שהמשרד לשירותי דת הגיע למקום הראשון בקטגוריית זמני המענה וזאת הודות לשיתוף פעולה של עובדי המשרד".  

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, הגיב לתוצאות הדו"ח, ואמר: "אני מבקש להודות לגב' שירוני על עבודתה שמביאה את המשרד למקום הראשון בנושא חוק חופש המידע. התוצאות הם עבודה של שת"פ בין אגפי המשרד. שחרט על דגלו את המצוינות והמקצועיות".

 מנכ"ל המשרד, עו"ד עודד פלוס, הוסיף: "המשרד לשירותי דת אינו ממתין לבקשות הציבור בבקשה לחשיפת מסמכים אנחנו מקפידים לפרסם לציבור דוחו"ת והתקשרויות ומקפידים לפעול בשקיפות. תוצאות הסקר מביאים לידי ביטוי את פעילות המשרד בנושא".  
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן