המפכ"ל: "הרגשתי רע מאוד שראיתי אתמול את הסרטונים"

רב ניצב רוני אלשיך התייחס לאירועים האלימים בהפגנת החרדים, "הייתה אלימות של החרדים, יש אירועים שעל פניו הפעלת הכוח בהם מצד השוטרים לא הייתה מוצדקת". השר ארדן: "התמונות מראות אובדן שליטה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/09/17 13:18 כז באלול התשעז

המפכ"ל: "הרגשתי רע מאוד שראיתי אתמול את הסרטונים"
שוטר ומפגין חרדי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, ניסה להסביר היום (שני) את פעולת המשטרה בהפגנת החרדים אתמול בירושלים אך גם הוא הודה בשיחה עם כתבים כי התמונות היו קשות למראה.

"צריך להבין שאין אכיפת חוק שנראית יפה", אמר המפכ"ל והוסיף בסתייגות כי "הייתה אלימות של החרדים, אבל בסרטונים שראיתי יש אירועים שעל פניו הפעלת הכוח בהם מצד השוטרים לא הייתה מוצדקת".

לדבריו, "הרגשתי רע מאוד שראיתי אתמול את הסרטונים". עוד הוא אמר כי התנהלות השוטרים בהפגנה נמצאת בבדיקה ובמידה בתוםחקירת מח"ש הדבר יידרש, שוטרים יועמדו לדין.

אתמול נערכה הפגנה של מאות חרדים שמחו על מעצרו של סרבן גיוס חרדי. ההפגנה גלשה מהר לאלימות ובסרטונים השונים נראה לא פעם שוטרים המכים קשות אזרחים.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס גם הוא לאירועים ואמר בראיון לגלי צה"ל כי "התמונות מראות אובדן שליטה, שימוש בכוח בלתי סביר, ואת הדברים האלה, אלא אם כן יש עיוות מוחלט של הסרטון, השוטרים יאלצו להסביר במחלקה לחקירות שוטרים".

עוד אמר השר כי בעיניו, "טוב עשתה המשטרה שאתמול לאחר שהסרטונים הללו הופצו היא הודיעה בעצמה שהיא מעבירה את הסרטונים ואת האירועים לבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים".