הממשלה אישרה: 350 יח"ד ייבנו בנתיב האבות

נוסף לאישור התב"ע אישרה הממשלה תקצוב מיידי של בניית שכונה חדשה בחלקה 91 כפתרון זמני לתושבים שבתיהם יהרסו. "הישג עצום למפעל הציוני ביו"ש", אמר ראש מועצת גוש עציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 13:21 י באדר התשעח

הממשלה אישרה: 350 יח"ד ייבנו בנתיב האבות
נתיב האבות, צילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

קידום התב״ע לבניית 350 יחידות דיור חדשות במסגרת הסדרת שכונת נתיב האבות בגוש עציון, אושר היום (א') על ידי הממשלה. התב״ע של שכונת נתיב האבות מסדירה למעשה פתרון קבע חלופי, ותאפשר בנייה של 350 יחידות דיור חדשות כפי שבקשה המועצה והתושבים

הממשלה גם אישרה כמתוכנן תקצוב מיידי של בניית שכונה חדשה בחלקה 91 כפתרון זמני לתושבים שבתיהם יהרסו, והעברת פיצויים למשפחות המפונות. ההסדרה התאפשרה בזכות מאמציהם המשותפים של גורמים שונים, ובהם ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש הסגל במשרד רה״מ יואב הורוביץ, יועץ מזכיר הממשלה רונן פרץ, והשרים כחלון, דרעי, בנט ושקד.

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על החלטת הממשלה, ואמר: "הסדרת נתיב האבות שאושרה היום היא הישג עצום למפעל הציוני ביהודה ושומרון. בעוד ארגוני השמאל הקיצוני והערבים פועלים לעקור ולהרוס, זכינו בסמוך לפורים ל'נהפוך הוא', ונמשיך לבנות ולצמוח כאן בנחלת אבותינו בגוש עציון. הפשע של הריסת הבתים אומנם לא יכופר בבנייה חדשה אבל כן תביא תקווה למפעל הציוני בגוש עציון".

תושבי נתיב האבות בירכו גם הם על ההחלטה, ואמרו: "אנו מודים לראש הממשלה ולשריו ומברכים על החלטת הממשלה שפורסמה היום. החלטה הקוראת להסדרת השכונה, תמיכה במשפחות והכנת תב״ע ל-350 משפחות חדשות שיבנו את ביתם בנתיב האבות. זוהי החלטה חשובה המחזקת את ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל ובגוש עציון בפרט. המאבק לא תם והפעילות תימשך עד למימוש ההחלטה בבנייה והרחבת ההתיישבות נתיב האבות בלב גוש עציון".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, אמר: "אני מברך על החלטת הממשלה להסדיר את ענייני נתיב האבות, ולאפשר לתושביו שבית המשפט פסק שיהרסו בתיהם, למרות שהקרקע אינה שייכת לאיש, לעבור באופן מוסדר ליישוב זמני, ומשם ליישוב קבע מוסדר.

"אני מקווה שבית המשפט העליון יקבל את בקשת הממשלה, ויאפשר מעבר סדור ולא באפן הרסני.
בכל מקרה, נמשיך לבנות את ארצנו, ולהחיל עליה את החקיקה הישראלית, זו הדרך לחיזוק האחיזה ביהודה ושומרון. שבנו לארצנו ונמשיך לבנות ולהיבנות בה".