המאבק נמשך: ההורים בגבעת שמואל הקימו 'אולפנה אלטרנטיבית'

הורי התלמידות, שמתעקשים לשלוח אותן לאולפנה מחוץ לעיר, מספרים שנפגשו עם שר החינוך והוא הבטיח לטפל בבעיה. אחד ההורים: "ראש העיר טיפס על עץ גבוה. בסוף הבנות ילמדו בצפירה". משרד החינוך: "ערעורים על החלטת הרשות המקומית התקבלו במשרד, ומתקיים בעניינם דיון".

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 17:35 כב באלול התשעז

המאבק נמשך: ההורים בגבעת שמואל הקימו 'אולפנה אלטרנטיבית'
רוצות ללמוד בצפירה. ההורים ובנותיהם, צילום: ללא קרדיט

לפני כחודשיים פורסם כי עיריית גבעת שמואל סירבה לאפשר לקבוצת הורים לשלוח את בנותיהם ללמוד באולפנה מחוץ לעיר. מבדיקת 'כיפה' עולה כי נכון להיום, קרוב לשבועיים מאז פתיחת שנת הלימודים, עדיין לא נמצא פתרון לבעיה ובנושא אף מעורב שר החינוך נפתלי בנט.

"הבנות שלנו לומדות בבית ספר אלטרנטיבי במסגרת לימודים מלאה" מספר אפרים שפרבר, אחד מ-41 ההורים שנאבקים בעירייה על המוסד בו ילמדו בנותיהם.

לדבריו, ההורים התארגנו כדי למצוא פתרון זמני שלא יפגע בבנות, גם קרוב לשבועיים ממועד פתיחת שנת הלימודים, "שכרנו מורים ונעזרנו בהורים בעלי ההכשרה הרלוונטית וכך אנחנו מפעילים את המסגרת הנוכחית". לטענתו, הקשר עם ראש העיר הוא אינו ישיר, "קיבלנו כל מיני מסרים מהעירייה ונראה שראש העיר טיפס על עץ גבוה והוא מסרב לרדת ממנו".

שפרבר מגלה כי "כדי לעזור לו לרדת מהעץ, נפגשנו לפני מספר ימים עם שר החינוך שהבטיח לטפל בזה בתוך ימים". ההורים נפגשו גם עם השרה איילת שקד, שמצדה אמרה להם כי היא מודעת למאמצי שר החינוך למצוא פתרון לפרשה.

לפני כחודשיים פורסם כי לאחר שבמשך שנים למדו בנות גבעת שמואל הדתיות באולפנת צפירה, שבמושב צפריה הסמוך לעיר, במהלך הקיץ הם קיבלו מכתב מהעירייה שבו נכתב כי ראש העיר לא מאשר להם לשלוח את בנותיהם מחוץ לעיר אלא מחייב אותם ללמוד באולפנה המקומית שהוקמה לפני 6 שנים.

47 זוגות ההורים, שבינתיים הצטמצמו מעט ל-41, זעמו על ההחלטה והחליטו לסרב לשתף פעולה עם העירייה. מבחינתם הסוף ידוע מראש והם לא מתכוונים לוותר. "רק דבר אחד יקרה בסוף", אומר אפרים בביטחון, "וזה שהבנות ילמדו בצפירה".

לטענתו, במהלך המאבק הם גילו כל מיני דברים, שאותם הוא מסרב לפרט, שמהווים מבחינת ההורים את מעין מוצא אחרון. לדבריו,  "יש כל מיני דברים שעלו וצפו ומבחינתנו הם נשק יום הדין, אך עוד לא הגענו לשם ונקווה שגם לא נגיע לזה. בינתיים הבנות שלנו ושמחות והן לומדות שיעור  חשוב של ערבות ועזרה הדדית".

מעיריית גבעת שמואל נמסר בתגובה:"עיריית גבעת שמואל  פועלת עפ החוק והחלטת משרד החינוך. לכל הבנות נקבע  מוסד לימודי שישמח לקבלן".

ממשרד החינוך נמסר: "בהתאם לנוהל, שיבוץ תלמידים ומתן אישור ללימודי חוץ הם באחריות הרשות המקומית".עם זאת הוסיפו במשרד כי "ערעורים על החלטת הרשות המקומית התקבלו במשרד, ומתקיים בעניינם דיון".