הכירו את תכנית ת"ש: "תַּנָּאִים בשירות"

כדי להתמודד עם שחיקת בני ישיבות ההסדר בצבא ייסד קצין מודיעין, ובוגר ישיבה בעצמו, תכנית לימוד מיוחדת שעיקרה גיוס התנאים לטובת צליחת השירות הצבאי בשלום, "אפשר לסיים בשירות כמעט 2 סדרים במשנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/18 15:49 ו בניסן התשעח

הכירו את תכנית ת"ש: "תַּנָּאִים בשירות"
חיילי ההסדר הטריים והקצין שמנסה לעזור להם מבחינת הלימוד, צילום: באדיבות המצולמים

מאות חיילי הסדר עזבו לאחרונה את ספסלי בית המדרש לטובת ריצה בג'בלאות בחסות צה"ל. מיזם חדש שהוקם על ידי קצין, בוגר הסדר בעצמו, ינסה לעזור להם להתמודד עם השחיקה הרוחנית באמצעות לימוד יומי.

"אחרי כמה שנים בצבא ראיתי את הקושי שיש לבני ישיבות להתמיד בלימוד תוך כדי השירות, והבנתי שצריך ליצור מסגרת לימוד שמתאימה לאופי תקופת השירות בצה"ל", אמר ש' קצין מודיעין בוגר ישיבת הסדר.

לטובת העניין הוא ייסד תכנית חדשה בשם "ת"ש - תַּנָּאִים בשירות". במסגרת היוזמה ילמדו המעוניינים בכך 2 משניות ביום, בדומה למסגרת המוכרת של דף היומי. מעל מאה בחורי ישיבה כבר הצטרפו לתכנית והצטיידו ביום הגיוס במשניות סדר מועד ובסימנייה מיוחדת שמציינת איזה משניות ללמוד בכל יום.

ש' הוסיף כי העובדה שכולם לומדים את אותם משניות "מאפשרת לחיילים ליצור שיח תורני משותף ולהתחזק בהתמדה גם בתקופות לוחצות". אחד המתגייסים הטריים אמר כי הוא וחבריו "מקווים להרגיש שהתנאים חכמי המשנה ממש מלווים אותנו בכל פעילות צבאית".

לסיום ציין ש' כי "בשירות של שנה וחמישה חודשים אפשר לסיים כמעט 2 סדרים במשנה בלימוד יומי קצר. המטרה שלנו הוא לשלש את התכנית במחזור הגיוס הבא למעל 300 לומדים".