משרד החינוך הציג את המתווה לקיצור החופשות

במסגרת המתווה יינתן תקציב העשרה משמעותי עבור חוגים, מופעי תרבות, וחומרי יצירה. העלות כוללת ליום הפעלה צפויה לעמוד על 40 מיליון שקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/17 13:12 יח בכסלו התשעח

משרד החינוך הציג את המתווה לקיצור החופשות
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך נפתלי בנט, ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב, הציגו היום (ד') בוועדת החינוך של הכנסת את מתווה המשרד למתן מענה חינוכי בימי החופשות. לפני כחצי שנה סימן בנט את קיצור החופשות כאחד מיעדיו, והבטיח לפעול בכל כוחות כדי לתת להורים פתרון לעניין, זאת מכיוון ש"אין מתאם בין החופשות של ההורים".

במסגרת המתווה גני הילדים ובתי הספר בכיתות א'-ג' יפעלו במהלך חופשת הפסח ובאיסרו חג שבועות. למימון התוכנית יינתן תקציב העשרה משמעותי עבור חוגים, מופעי תרבות, חומרי יצירה, ציוד מתכלה וכיוצא באלה, והעלות הכוללת ליום הפעלה  בתוכנית צפויה לעמוד על 40 מיליון שקל.

בישיבה מיוחדת שהתקיימה היום בנושא, אמר בנט: "הנחיתי את מנכ"ל המשרד להיערך ליישום תכנית החופשות, בכל ההיבטים המקצועיים שקשורים לכך. אני קורא לשר האוצר להצטרף ליוזמה החשובה הזו, ולהקצות את התקציב הנדרש".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הדגיש שהמשרד מחויב למתן מענה חינוכי בימי החופשות, וכי "השר בנט נתן הנחייה ברורה, להיערך ליישום של התכנית, וחשוב להדגיש שאנחנו ערוכים. יחד עם זאת, רפורמה חשובה כזו תצא לדרך רק בהידברות ובשיתוף פעולה מלא עם הסתדרות המורים. אנו נחושים לקדם את תכנית החופשות, הן כדי להקל את הנטל על ההורים, והן כדי להעניק הזדמנות שווה לכל ילד בישראל".