"ההתייצבות שלכם חשובה מאוד": הסתיימה פגישת הרבנים עם נתניהו

שורת רבנים בכירים בציונות הדתית נפגשה עם ראש הממשלה, לאחר שזומנו על ידו כדי לקבל מהם תמיכה פומבית לאור המלצות המשטרה נגדו שצפויות להתפרסם בקרוב. הרב אלי סדן: "זועם מאוד על הרדיפה שיש היום"

חדשות כיפה דויד ליבנה 26/12/17 17:31 ח בטבת התשעח

"ההתייצבות שלכם חשובה מאוד": הסתיימה פגישת הרבנים עם נתניהו
בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם שורת רבנים בכירים בציונות הדתית במשרד רה״מ בירושלים. הרבנים, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, הרב דוד סתיו והרב יעקב שפירא, הוזמנו על ידי נתניהו כדי לקבל מהם תמיכה פומבית לאור המלצות המשטרה נגדו שצפויות להתפרסם בקרוב. במהלך הפגשה הודה רה"מ לנוכחים על התגייסותם לטובתו.

בפתח המפגש אמר נתניהו: "יש פה מאמץ פוליטי באמצעות הפגנות ודברים אחרים להפיל את הממשלה הלאומית בראשותנו שדואגת לארץ ישראל ונאבקת למענה. לכן ההתייצבות שלכם מאוד חשובה ואני רוצה להביע את הערכתי. 

"לא תמיד השכלנו לעמוד מול הניסיונות הללו. עם ישראל פעם אחת ב-1992 זה הצליח, הפעם נדאג שזה לא יצליח. אני חושב שכולנו למודי ניסיון ואף אחד מאיתנו לא מולך שולל. לכן פשוט רציתי להביע את הערכתי ולחזק איש את רעהו. תודה רבה לכם". 

הרב חיים דרוקמן, שפרסם במוצאי שבת מכתב שבו הביע את התנגדותו להפגנות נגד רה"מ, אמר בפגישה: "המציאות הקיימת בלתי נסבלת. הם משתמשים בערכים ומדברים גבוהה גבוהה, כשהמניעים הם מניעים אחרים לחלוטין. צריך להגיד את האמת, זה עצמו, מי שנלחם נגד שחיתות כביכול זה עצמו שחיתות".

הרב אלי סדן אמר כי הוא "זועם מאוד על הרדיפה שיש היום, מהרבה סיבות. זה כשאנשים מרשים לעצמם ככה לדבר על ראש הממשלה, לא מדבר עכשיו על החוצפה של כל המערכת הפוליטית והתקשורתית בלי שום שמירת הלשון, זאת תעודת עניות למדינה שלנו. אני חושב שזה משפיל את כל החיים.

"יהודי כמוך, ש-20 שנה נמצא בממשלה, היה יכול להרוויח באזרחות פי 10, פי 100. להגיד שיש בעיה שקיבלת סיגריה, לולא זה היה מצחיק זה פשוט סקנדל שאין כדוגמתו. זאת הפקרות, חוסר רצינות, זה שחיתות. רוצים להחליף שלטון בצורה כזו ולא בקלפי", הוסיף הרב סדן. 

לדבריו, "מקום שאין שם אמת - זה סכנה נוראה. יכול להיות שיש אנשים שיש להם ביקורת עליך - זה לגיטימי. אבל מי שהפך את מדינת ישראל למעצמה כלכלית בסוף זה אתה כרה״מ. בטח היו שותפים לזה אנשים טובים, אבל אני זוכר כשעלית לשלטון, הצבת את הכלכלה בראש המשימות שלך ואני זוכר את מדינת ישראל בהרבה תקופות של אינפלציה, מיתון ותלות בכסף האמריקני.

"בסוף כולם מדברים על זה שמדינת ישראל היא מדינת סטארטאפ והצלחה כלכלית, רגע - מישהו עשה את זה. זה שאתה מנהל את המדינה 20 שנה ומציב את הכלכלה בראש דאגותיה, מישהו אמר תודה? אדון לפיד, תגיד: ׳אדוני רה״מ, כל הכבוד למה שעשית אבל אני לא מסכים לכך לכך׳. זה בסדר, אבל דבר אמת. את כל הקרדיט שמגיע לך, מגיע לך. 

"מי יצר יציבות שלטונית כל כך חזקה במדינת ישראל כמוך?", שאל הרב סדן רטורית את ראש הממשלה. "אני זוכר שכל השנים דיברו באקדמיה זה שהשלטון כל הזמן מתחלף ושום דבר לא יציב. אתה יוצר יציבות שלטונית - כל התשתיות, הכבישים, הצמיחה, איכות החיים - זה קשור ליציבות שלטונית ובסוף אתה האדם שיצרת את זה. אז צריך להגיד לך תודה רבה וזה מה שאני אומר לך.

"אני חושב שאתה מייצג את מדינת ישראל בצורה מעוררת כבוד. לא שמעתי אף פעם, מתקופת אבא אבן ההיסטורית ועד היום, תמיד נציגי הציבור מדברים אפולוגטיקה. פעם ראשונה שאני שומע באו״ם, בכנסת, בכל מקום, מדבר בכבוד ובגאון של עם ישראל. אני חושב שמגיע לך על זה תודה רבה. כשאתה דיברת באו״ם ואמרת לכולם - רבותיי, אם לא תעשו את זה אנחנו נעשה את זה. אני מודיע לכם, לא אכפת לי משום דבר. 

"כששמעתי את זה כמעט בכיתי. אחרי 2,000 שנות גלות ואחרי עשרות שנים של ראשי ממשלות מתחנפים ומתחננים, כשראש ממשלה מדבר ככה בעיניי זאת היסטוריה".