"הגיליוטינה, הסתה לרצח ראש הממשלה"

בליכוד תקפו את הבאת הגיליוטינה להפגנה בתל אביב וטענו כי "הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים". בנט: "את הטירוף הזה צריך לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי". אלדד יניב ענה לו: "היסטריה מיותרת. זה שיגאל עמיר תומך הבית היהודי לא הופך אותך לתומך שלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/12/17 07:24 ו בטבת התשעח

"הגיליוטינה, הסתה לרצח ראש הממשלה"
גיליוטינה או קוצץ סיגרים? ההפגנה בתל אביב, צילום: צילום מדף הפייסבוק של ישי פרידמן

בליכוד האשימו את השמאל בהסתה לרצח, לאחר שבהפגנה אמש (מוצאי שבת) נגד נתניהו והשחיתות בשדרות רוטשילד נשא אחד המפגינים גיליוטינה.

"הגיליוטינה הערב ברוטשילד היא הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו", נמסר בהודעת הליכוד שם הוסיפו כי "בצד קריאות גנאי נגד הציונות. הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים".

מאות אנשים הגיעו זה השבוע הרביעי ברציפות להפגין בתל אביב נגד השחיתות ושלטון הימין. יש לציין כי בעוד שבשבועיים הראשונים נכחו באירועים עשרות אלפי אנשים, הפעם המספר היה מצומצם הרבה יותר.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212726412927959&set=a.3840006751431.157363.1015902265&type=3&theater

בין המפגינים נרא כמה מתומכי BSD שנשאו שלטים שעל אחד מהם נכתב: "די לציונות". מפגין אחר נשא עמו גיליוטינה שברשתות החברתיות התעורר ויכוח האם אכן מדובר בכלי המוות העתיק או ב"קוצץ סיגרים". עם זאת לשאלתו של כתב מקור ראשון ישי פרידמן מדוע הוא הביא זאת להפגנה, ענה אותו מפגין בשאלה, "מכיר דרך יותר טובה לחסל שחיתות?"

שר החינוך נפתלי בנט, צייץ בחשבון הטוויטר שלוכי "ההפגנות כשלעצמן - לגיטימיות, אבל את הטירוף הזה צריך לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי". על תמונות תומכי ה BDS הוא כתב: "אבדן כיוון מוחלט. אנחנו נמשיך לעשות ציונות, וננצח. כי עם ישראל איתנו".

מי שענה ליו"ר הבית היהודי היה אחד ממארגני ההפגנות, איש השמאל אלדד יניב, שאמר: "בנט אחי,  אל תאבד עשתונות והיסטריה מיותרת, אין ישראלים פטריוטים מאיתו. זה שיגאל עמיר תומך של הבית היהודי לא הופך אותך לתומך שלו".

שלט שהונף בהפגנה

שלט שהונף בהפגנהצילום: צילום מדף הפייסבוק של ישי פרידמן

שר המדע אופיר אקוניס קרא גם לכלל אנשי הציבור לגנות את הנעשה בהפגנה, "הפגנת הגיליוטינה בתל אביב היא מופע מעורר סלידה ומסוכן שחצה כל קו אדום. מדובר בהסתה ברורה לפגיעה בראש הממשלה ואני קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לראשי האופוזיציה ולפרשנים הבכירים בתקשורת, לגנות מייד וללא דיחוי את הפגנת הגליוטינה של השמאל בתל אביב".

עוד הוא אמר כי "על מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, להורות מיד על פתיחת חקירה על בסיס חוק ההסתה נגד מארגני ההפגנה ומניף הגליוטינה בהפגנת השמאל אתמול בערב".