האבן ההיסטורית של בית הרב קוק חוזרת למקומה הטבעי

שנה וחצי לאחר שנהרסה בעקבות עבודות בניה סמוך לאזור, תוחזר האבן שעיטרה את כניסת בית הרב הקוק למקומה. במקביל נעשים ניסיונות גשר על המחלוקות ולקיים את אירוע ההקפות המסורתי שמתקיים בבית הרב מידי שנה

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/10/17 07:27 יג בתשרי התשעח

האבן ההיסטורית של בית הרב קוק חוזרת למקומה הטבעי
האבן שצחזור למקומה, צילום: בית הרב קוק

לאחר עיכוב, דחיות ומאבקים במשך שנה וחצי, תוצב הבוקר (שלישי) האבן ההיסטורית שעיטרה את הכניסה לביתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק בכניסה של מוסד בית הרב.

שלט האבן נהרס בעקבות עבודות בנייה שנעשו בסמוך לבית הרב קוק ומאז ניסו אנשי המוסד הוותיק למצוא את הדרך לתקנה ולהציבה בפתח המבנה.

בסביבותו של סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ, אמרו כי הוא נרתם למשימה ופעל על מנת שהאבן תשוב למקומה הטבעי, "בית הרב קוק הוא מוסד וסמל ירושלמי ואנו מחוייבים לשמור עליו. אני גאה שהייתה לי הזכות לסייע בפסיפס קטן בשימור מורשתו ומבטיח שנמשיך ונפעל על מנת לשמור בירושלים על מורשתו המפוארת".

יש לציין כי לקראת אירוע הקפות שמחת תורה המסורתי שנערך במתחם, יש מתיחות רבה הנגזרת מהמחלוקת סביב הבעלות על המבנה. בבית הרב קוק טענו כי גורמים שונים המעוניינים להפוך את המקום לפנינת נדל"ן מנסים בכל דרך להילחם בניסיונם להחזיק ולשמר את המקום, ואחת הדרכים היא חסימת הכניסה למבנה ומניעה ממאות החוגגים, ביניהם תחמידי ישיבת מרכז הרב, להשתתף באירוע ההקפות.

מי שנרתם לניסיונות למציאת פתרון הוא מ"מ ראש העיר ויו"ר הבית היהודי-האיחודהלאומי דב קלמנוביץ'. גם ברקוביץ' עצמו, שסיפר לאחרונה כי החל להתעמק בכתבי הרב קוק, התייחס לדברים ואמר: "לא יתכן שבמקום כ״כ מרכזי בסיפור ההסטורי של שיבת ציון תהיה תהיה אלימות בין יהודים. כולנו אחים, ואני קורא לצדדים לאפשר את קיום האירוע של ישיבת מרכז הרב באופן מכבד וצנוע ולפתור את הקונפילקט בבית המשפט".

גורמים שונים ניסו בימים האחרונים לערב במחלוקת גם את ראש העיר ניר ברקת תוך ציפיה שיפעל בנושא וימנע את המתיחות בין הצדדים. כעת אומרים אותם גורמים כי הם מחכים לתושבת ראש העיר לפנייתם ומקווים כי הוא ישים סוף לעננה המרחפת מעל האירוע בבית הרב קוק.