דרעי במתקפה חסרת תקדים על רבני צהר: "על גבול הרפורמה"

שר הפנים ויו"ר ש"ס תקף בכנס סגור את רבני ארגון צהר עליהם אמר כי "הם נהנו מקלונם של אחרים, להשמיץ את הרבנות, לחפש את כל המגרעות'". מקורבים לארגון: "עבריין מורשע וחשוד בפלילים הוא האחרון שיכול להטיף מוסר". לשכת דרעי: "הוא אמר את הדברים שאמרו הרב צבי טאו והרב יהושע שפירא. אין לו דבר נגד הציבור הדתי לאומי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/08/17 21:56 כט באב התשעז

דרעי במתקפה חסרת תקדים על רבני צהר: "על גבול הרפורמה"
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, תקף מילים חריפות את רבני הציונות הדתית בכלל ורבני ארגון צהר בפרט והאשים אותם כי הם נמצאים "על גבול הרפורמיות". כך פורסם הערב בחדשות 2 על ידי יאיר שרקי.

''גם כיפות סרוגות היום, בקהילות גדולות מאוד, בעיקר במרכז הארץ, הם כבר על גבול הרפורמה", טען דרעי בכנס סגור של ארגון 'בנעם' החרדי.

לדבריו, ''מי שיודע איך מתנהלים שם בתי הכנסת וסדרי התפילה, ממש שינויים גדולים מאוד... נכון -זה עם כיפות יותר וישראלי יותר אבל זה על גבול הרפורמה''.

דרעי זעם על כך שרבני 'צהר' והביעו התנגדות לחוק הגיור, "הלוחמים הגדולים ביותר שהיו נגד החוק הזה היו רבני צהר ביחד עם הרפורמים, כי ידעו שהמטרה היא להרוס. הם נהנו מקלונם של אחרים, להשמיץ את הרבנות, לחפש את כל המגרעות''.

יו"ר ש"ס המשיך במתקפתו על רבני הארגון ואמר: ''הכל בחינם, בסבר פנים יפות, בפנים מקלות, כשכולנו יודעים את האמת''.

מארגון רבני צהר נמסר בתגובה כי ''הדברים לא ראויים לתגובה, גם בשל תכנם, וגם בשל מי שאמרם". עם זאת, מקורבים לארגון תקפו את דרעי בחזרה ואמרו: ''העבריין המורשע והחשוד בפלילים גם כעת הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לארגון רבנים גדול שמנסה לנקות את הלכלוך שהשר דרעי וחבריו משאירים אחריהם''.

מלשכתו של השר דרעי נמסר כי הדברים שאמר "על רבני צהר, הם בדיוק הדברים שאומרים רבנים בכירים בציונות הדתית, כמו הרב צבי טאו והרב שפירא, על רבני צהר ועל חלקים מקהילות צהר במרכז הארץ".

לדברי אנשי הלשכה, "לשר דרעי אין דבר נגד הציבור הדתי לאומי, להיפך. הוא מבקש לקרב בין יהודים ולא להפריד, ברוח חודש אלול הבא עלינו לטובה"

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "ראש חודש אלול מחר. 'על חטא שחטאנו' מכה כל אחד על החזה שלו. אנו מציעים שדרעי יעסוק בחשבון הנפש שלו ולא שלנו. ברוך ה' יש מספיק לכולם. את הדאגה להלכה נשאיר לדיון הלכתי אמיתי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן