דרעי: אני מגן על תורתו של הרב קוק

שר הפנים אריה דרעי התייחס בתקיפות לרבנים מהציונות הדתית שקראו לביטולו של חוק הגיור ואמר: ""שמעתי רבנים מהציונות הדתית שתוקפים את חוק הגיור. אני הקמתי את הרבנות הראשית או שהרב קוק הקים אותה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/17 17:42 ט בתמוז התשעז

דרעי: אני מגן על תורתו של הרב קוק
בדרך לעימות? דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי תקף היום (שני)  בישיבת הסיעה של ש"ס בחריפות את הנהגת הבית היהודי וטען כי היא מרפה את כוחה של הרבנות הראשית.

"שמעתי רבנים מהציונות הדתית שתוקפים את חוק הגיור. אני הקמתי את הרבנות הראשית או שהרב קוק הקים אותה? זה היה הבסיס כדי שמדינת ישראל תהיה מאוחדת ואותם גורמים רוצים להרוס את שהרב קוק הקים. וראו איזה פלא? מי מגן על תורתו של הרב קוק? על מדיניות האחדות שלו? אני, אריה דרעי, נציג הסיעה החרדית", אמר דרעי בפתח הישיבה.

דרעי הבהיר כי הכותל תמיד היה פתוח לכל האוכלוסיות. "הכותל פתוח לכולם, וגם עזרת ישראל שניתנה לפני 20 שנה כבר - פתוחה לכולם. ראש הממשלה אף הכריז שהיא תשופץ ותורחב. ההתנגדות של הסיעות החרדיות היתה רק על סעיף ההכרה ברפורמים. זה הכל".


יו"ר ש"ס התייחס גם לראש התנועה הרפורמית בארה"ב ריק ג'ייקובס ואמר:  "אני רוצה לצטט את ג'ייקובס שדיבר על נישואי תערובת שאסור לראות בהם כישלון. האדם הזה שלא גר כאן אצלנו רוצה שאתן לנציגים שלו את המפתח של חוק השבות. אנחנו ננהל את הדיונים בתוך מדינת ישראל. המטרה היא לשמור על העם היהודי והמסורת". 

"אין עוד מדינה בעולם שיש לה חוק השבות רק מדינת ישראל. הרפורמים רוצים שאני כשר הפנים יכיר בגיורים שלהם בשביל חוק השבות. זה דבר שלא היה מעולם. מה הם רוצים? שהמסתננים יעברו גיור ואיאלץ לאשר את כולם? זה מה שאנחנו רוצים?", תהה.

עוד הבהיר השר כי אמר לשר ליברמן מישראל ביתנו: "אני מבהיר, החוק הזה לא מדבר על אזרחי ישראל, לא על חיילים הרי הם אזרחי ישראל. אמרתי לליברמן החוק הזה לא נוגע לעולי ברית המועצות. החוק הזה לא נוגע לעולים מכוח חוק השבות. אין שום פגיעה ושום שינוי מהסטטוס קוו".