דרישת הבית היהודי מהליכוד: עצרו את "החוק הצרפתי"

במכתב ששיגרה ח"כ מועלם רפאלי, לח"כ ביטן היא טענה כי לפי ההסכמים הקואליציונים בין המפלגות, הליכוד לא רשאי לקדם את החוק שימנע חקירות ראשי ממשלה, "לאור חילוקי הדעות המהותיים שנתגלעו בסיעתנו אני מבקשת לא להעלות את הצעת החוק בשלב זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 15:40 ה בחשון התשעח

דרישת הבית היהודי מהליכוד: עצרו את "החוק הצרפתי"
מקדימים את הבית היהודי. בנט, כץ וקיש בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בבית היהודי דורשים מהליכוד לא להמשיך ולקדם את החוק הצרפתי, כך עלה ממכתב ששיגרה היום (רביעי) יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם רפאלי ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

במכתב של ח"כ מועלם היא כתבה כי הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם מהליכוד מתנגשת עם ההסכמים הקואליציונים שנחתמו בין שתי המפלגות, לפיה שינויים בחוקי יסוד ייעשו עלדעת כל סיעות הבית.

יו"ר סיעת הבית היהודי ציטטה את סעיף 35 מההסכם בו נכתב בין היתר כי ''הצדדים מסכימים, כי חוקי יסוד חדשים  או שינוי בחוקי יסוד קיימים (מלבד שינוי חוקי יסוד שהוסכמו במפורש בהסכמים הקואליציוניים על ידי כל הסיעות), יוגשו ויחוקקו אך ורק בהסכמת כל אחת ואחת מסיעות הקואליציה. היה והצעה תועלה להצבעה בניגוד לאמור, יצביעו כל סיעות הקואליציה נגדה''.

לסיום היא כתבה כי "לאור חילוקי הדעות המהותיים שנתגלעו בסיעתנו ולאור סעיף 35 בהסכמים הקואליציוניים, אני מבקשת לא להעלות את הצעת החוק בשלב זה".

מוקדם יותר השבוע התייחס שר החינוך נפתלי בנט לחילוקי הדעות שבתוך מפלגתו ביחס לחוק המוצע. בראיון לכאן רשת ב' הוא הודה כי "הדעות חלוקות לגבי החוק הצרפתי בסיעה. יש פחות עוד יותר רוב בסיעה נגד החוק. אנשים אומרים שבקונטסט הנוכחי זה מאוד בעייתי על רקע חקירות קיימות. מצד שני נאמרו דברים שמדברים אלי שבזוטי דברים לא ראוי להפריע לעבודתו של ראש ממשלה. אגב בשביל זה יש חוק חסינות בישראל. אנחנו במהלך השבוע נתגבש עמדה בעניין". 

"ברמה העקרונית", הוא הוסיף, "אני מאמין בצורך שנבחרי הציבור יוכלו לפעול בלי חשש שייענשו כמו שאכן קרא ליעקב נאמן ורפול בזמנו שיורטו על ידי מערכת משפט בזמנו שהייתה לא הגונה ובסוף התברר שלא היה כלום. יעקב נאמן הודח בגלל חקירת שווא. אני רואה הגיון אבל הבעיה העיקרית היא ההקשר המאוד פרסונלי. אני עדיין שוקל את הנושא. יש דברים מורכבים ואנחנו מנסים למצוא נוסחה שתייצג את הצורך שאני רואה בו בלי חסינות פרסונלית". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן