דרישה מדיכטר: בטל דיון על שילוב להט"בים בצה"ל

במרכז ליב"ה פנו ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ואמרו: "מצער לראות שצה"ל והוועדה עסוקים בקידום אג'נדות בעייתיות, ולא רק בהבטחת המוכנות והמבצעיות. הצבא הפך לסוכן שינוי לקידום תפיסות הנתונות במחלוקת"

חדשות כיפה דויד ליבנה 19/02/18 12:52 ד באדר התשעח

דרישה מדיכטר: בטל דיון על שילוב להט"בים בצה"ל
אבי דיכטר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מרכז ליב"ה פנה היום (ב') במכתב ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, בדרישה לבטל דיון שיתקיים מחר תחת הכותרת "פעילות צה"ל לשילוב הקהילה הלהט"בית". במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו ליו"ר הכנסת ולשר הביטחון, נאמר כי "מצער לראות שצה"ל והוועדה עסוקים בקידום אג'נדות חברתיות בעייתיות, ולא רק בהבטחת המוכנות והמבצעיות".

לדברי אנשי ליב"ה, "במהלך השנה וחצי האחרונות מתקיים שיח ציבורי ער על ניסיונותיהם של ארגוני שמאל קיצוני להוביל תפיסות עולם חברתיות מסוימות בעזרת צה"ל. לדידנו זהו ניצול פסול של המערכת הצבאית להחדרת אג'נדות חיצוניות שאינם כלולות בתפקידו של צה"ל כצבא ההגנה לישראל – להגן על ביטחון ישראל.

"אמנם, ישנה הסכמה רחבה שצה"ל כצבא העם לא יעסוק אך ורק בביטחון אלא ירחיב את פעילות חייליו גם למימוש משימות לאומיות מובהקות כמו שיקום הנוער או עזרה בעת אסון טבע וכד', אך מכאן ועד להשתמש בצה"ל כמעין 'סוכן שינוי' חברתי, על מנת להטמיע תפיסות עולם שנויות במחלוקת, בקרב חיילי צה"ל ומפקדיו, הדרך עוד ארוכה".

עוד נכתב כי "בשלהי קיץ תשע"ו, פורסם כי במסגרת הקורסים השונים בצה"ל, לחיילים ולמפקדים, מעבירים מכונים שונים, כמו מנדל, בינ"ה, הרטמן ועוד, סדרות חינוך בהם שיעורים ופעילויות בנושאים חברתיים שנויים במחלוקת כמו סיוע למסתננים, סיוע לאנשי הלהט"ב ועוד, נושאים שאינם קשורים בהכרח לליבת עיסוקו של צה"ל - מוכנות ללחימה והגנה על המדינה.

"בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה אז ובעקבות פנייתם של אנשי ציבור שונים הודיע הרמטכ"ל על הפסקת פעילות מכוני החוץ בצה"ל, הודעה שלמיטב ידיעתנו לא התקיימה במלואה עד היום.

"כיום, לאחר שנה וחצי, ברי לכל כי העיסוק בקידום תפיסות עולם חיצוניות לא תורם בצורה סבירה למוכנות צה"ל ללחימה, ולעתים אף להפך, ולאחרונה אף התבטאו הרמטכ"ל וראש אכ"א בגנות הכנסת תכנים כאלו בצה"ל".

בליב"ה התייחסו לדיון הצפוי בנושא, וכתבו: "ביום שלישי הקרוב צפוי להתקיים דיון על 'פעילות צה"ל לשילוב הקהילה הלהט"בית'. להבנתנו, הפיכת ה'קהילה' הלהט"בית לדבר מובן ולמבנה משפחתי נורמטיבי זוהי קביעה הנתונה לוויכוח חריף ונוקב בקרב אזרחי ישראל.

"קביעת ישיבת הוועדה תחת הכותרת הזאת, וקבלה של דבר המובן מאליו כאילו ברור שאחד מתפקידיו של צה"ל הוא שילוב ה'קהילה' הלהט"בית, כמוה כשימוש בצה"ל להיותו סוכן שינוי לחברה הישראלית לקידום תפיסות חברתיות נתונות במחלוקת, דבר שלא ראוי ואסור שיעשה".

לדבריהם, "דווקא בימים אלו בהם מורגשת התחממות בחזית הדרומית והצפונית, מצער לראות שצה"ל וועדת חוץ וביטחון עסוקים בקידום אג'נדות חברתיות בעייתיות ולא רק בהבטחת המוכנות והמבצעיות של חיילינו.

"אנו פונים אלך כיו"ר הועדה לבטל בהקדם את הדיון המתוכנן. אין זה מתפקידו של צה"ל לפעול לקידום קהילת הלהט"ב או לקידום אג'נדות חברתיות אחרות, ואין זה מתפקידה של ועדת חוץ וביטחון, שאמונה על בחינת המוכנות של צה"ל ללחימה, לבחון ולדחוף לקידום אג'נדות כאלו", סיימו.