דרישה בירושלים: משאל תושבים על תכנית חלוקת השכונות

יו"ר סיעת התעוררות וסגן ראש העיר יזם פניה לברקת בדרישה שתושבי ירושלים יחוו את דעתם על התכנית שאמורה להסדיר את צביון מוסדות החינוך בחלק מהשכונות על פי נתוניהן הדמוגרפיים. "אם העיר משולה למגש פיצה, אזי ברקת נותן לליטאים החרדים את כל המגש עם התוספות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/09/17 14:50 כ באלול התשעז

דרישה בירושלים: משאל תושבים על תכנית חלוקת השכונות
מעדיף את הציבור החרדי? ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תכנית חלוקת השכונות הירושלמיות שנחשפה לפני מספר שבועות, הציתה סערה בעיר שהובילה לדרישה לא שכיחה בדמות משאל תושבים בנושא.

את הרעיון יזם סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות עופר ברקוביץ, שדרש מראש העיר ניר ברקת לערב את תושבי העיר בהחלטת העירייה על התכנית.

"יש לנו מחלוקת עמוקה עם ראש העיריה ניר ברקת על הסכם חלוקה כושל ולא שיוויוני שפוגע בציבור הציוני בירושלים", אמר ברקוביץ' והוסיף כי "אם העיר משולה למגש של פיצה שכל אחד אמור לקבל בו חלק, אזי ברקת נותן לליטאים החרדים את כל המגש עם התוספות. אנו דורשים משאל תושבים לתכנית הזאת, שלא הוצגה ב 2013 לבוחר הירושלמי".

דרישה למשאל תושבים, עופר ברקוביץ

דרישה למשאל תושבים, עופר ברקוביץצילום: שרון גבאי

יש לציין כי חברי מועצה וגורמים נוספים בעיר טענו לא פעם כי בין ברקת לנציגי החרדים נרקם הסכם המסדיר את חלוקת מוסדות החינוך בעיר, הסכם שלטענתם פוגע רבות בתושבים בני הציונות הדתית לטובת תושביה החרדים. יש לציין כי שני הצדדים הכחישו כי אכן קיימות כאלו הבנות.

לפני פחות מחודש נודע כי לא רק שההבנות בין ראש העיר לחברי המועצה החרדים קיימות, אלא שהן מפרטות את הצרכים השונים בשכונות המעורבות בעיר, ולפי ניתוח המגמות הדמוגרפיות העתידיות הוא קובע את צביון המוסד החינוכי שייבנה בכל שכונה.

השכונות שנכללו בהסכם הן נווה יעקב, פסגת זאב, רמות, הגבעה הצרפתית, רמת אשכול, קריית משה, גבעת מרדכי, בית וגן, קריית יובל וגילה. לפי הדיווח ברקת לא מתכוון להביא את המסמך לאישור מועצת העיר, מה שמעורר תסיסה גדולה בקרב חבריה.