תגובה ל"ריקלינים": ה'המפטי דמפטי' הוא ראש הממשלה

איתמר פליישמן ביקר בחריפות את עיתונאי המגזר על "פחדנות וצייתנות" והמשיל אותם ל'המפטי דמפטי' שיושבים על החומה ומפחדים לעשות משהו פן יפלו. אבישי גרינצייג מ'בשבע', החליט להגיב ומזכיר לפליישמן שראש הממשלה שהוא כל כך מגן עליו, עונה על ההגדרה הזו הרבה לפני העיתונאים בציונות הדתית

חדשות כיפה אבישי גרינצייג 15/08/17 17:58 כג באב התשעז

תגובה ל"ריקלינים": ה'המפטי דמפטי' הוא ראש הממשלה
מיהו ההמפטי דמפטי באמת?, צילום: shutterstock

איתמר פליישמן פרסם בכיפה טור שתוקף את קלמן ליבסקינד ויתר עיתונאי הציונות הדתית על רקע הביקורת שהעבירו הן על  נתניהו וגם על הביקורת שהעבירו על האיתרוג לו זוכה ראש הממשלה מגורמים נרחבים מאוד באגף הימני של המפה הפוליטית.

"שבו על החומה כנועים וצייתנים, רק תפסיקו לכנות אותנו ביביסטים ויחצנים", כותב פליישמן ויורה אש וגופרית עליהם, "יושבים על סיר הבשר של כספי השידור הציבורי". בכישוריו הספרותיים פליישמן מדמה את העיתונות הסרוגה להמפטי דמפטי שיושב על החומה, מפחד לרדת ממנה ואף התאהב באותה חומה מופלאה. אלא שלאחרונה הם התחילו להגזים לטענת פליישמן, "הם החלו לזרוק בליסטראות, לחנך ולהסביר כמה נוראים הם אלו שבחרו שלא להתנחל בראשה".

הרבה מוטיבים ספרותיים יש בטור הקצרצר של פליישמן, אבל תוכן של ממש? כלום, שום דבר, נאדה, גורנישט. חוץ מלטעון שעיתונאי הציונות הדתית (מלבד אראל סגל ושמעון ריקלין כמובן) הם חבורה פחדנית כנועה וצבועה, פליישמן לא כותב כלום. סתם כהערת אגב, משעשע שפליישמן תוקף את היושבים על סיר הבשר של כספי השידור הציבורי, כאשר פלשיימן עצמו ושמעון ריקלין משדרים יחד עם אראל סגל בגל"צ. משעשע? יותר נכון מביך.

 

ובכן, מר פליישמן, אולי כדאי שתסתכל מדי פעם במראה. אולי כדאי שתשים לב על מי אתה מגן בכזה להט אידיאולוגי. בוא נדבר תכל'ס. מי פה הפחדן? מי פה ההמפטי דמפטי שיושב על החומה ומפחד לזוז? מה עשה נתניהו ב-9 שנות כהונתו הרצופות? נתניהו עוקף את בן גוריון בסיבוב. הוא ראש הממשלה הנצחי. אז תגיד לי, מה נתניהו עשה בארבע הקדנציות שלו כראש ממשלה?

לא, לא אזכיר לו את חטאיו הקדומים כמו הסכם חברון. יודעים מה, אפילו נשכח את תמיכתו בתכנית ההתנתקות. בוא נדבר על השאלה מה הוא עשה כדי לקדם את אג'נדת הימין? נתניהו כל הזמן מתלונן על התקשורת, אבל תגידו לי: מה הוא עשה כדי לפתוח אותה לתחרות? כדי לגוון אותה? כלום. שום דבר. נאדה. גורנישט.

הפרטת גל"צ? אפילו לא ניסה. ולא כי לא הייתה לו אפשרות. נתניהו היה ראש הממשלה והחזיק בעצמו גם בתיק התקשורת ותיק הביטחון היה בידי הליכוד. אפילו הרמטכ"ל אמר בפירוש שצבא לא צריך תחנה צבאית, אבל נתניהו העדיף להתלונן ולתקוף במקום לעשות ולשנות. אפילו בשיחות של נתניהו עם מוזס הוא התנהג בתבוסתנות ובפחדנות. מה נתניהו ביקש ממוזס? "תוריד את רף העוינות אליי מ-9.5 ל-7.5" ". זהו. מה אני אגיד לכם, לא ראיתי פה גבורה גדולה.

אפילו במאבק שלו על סגירת התאגיד הוא לא העז לדבר על הפרטת השידור הציבורי אלא רק דרש להחזיר את רשות השידור המקרטעת והכושלת לאחר שתמך בסגירתה. אגב, הוא נכשל בזה. כן, ראש הממשלה נכשל. התאגיד קם על אפו וחמתו. כן, ברור שזו לא אשמתו. זו אשמת כחלון, הרי שום דבר אף פעם לא קורה באשמת נתניהו. כל עוד לנתניהו אין רוב של 70 מנדטים, הוא לא אשם בכלום. פעם זה אריה דרעי ופעם זה אהוד ברק, פעם אלו יאיר וציפי ופעם זה בוגי יעלון. כעת האשם התורן הוא משה כחלון או אולי נפתלי בנט. כולם הורסים לנתניהו את המהפכה השלטונית שאו-טו-טו הולכת לשים סוף ל-40 שנות מפא"י שהתחילו ב-77.

 

חסידיו של נתניהו מאשימים את המשטרה והפרקליטות ברדיפה אידיאולוגית נגדו ובניסיון לבצע פוטש שלטוני בדרך לא דמוקרטית. יש פה שתי אפשרויות: או שמדובר בטענות משוללות כל יסוד ובכיינות לשמה או שגם במערכת המשפט והמשטרה נתניהו כשל כישלון חרוץ. תזכירו לי בבקשה מי מינה את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, דמות שכלל לא צמחה במשטרה. תזכירו לי מי מינה את קודמו יוחנן דנינו. הפרקליטות רודפת את נתניהו? תזכירו לי בבקשה מי לחץ למנות את אביחי מנדלבליט מקורבו ואיש סודו של נתניהו לתפקיד היועמ"ש. אנא מכם, תרעננו את זכרוני מי מינה את קודמו בתפקיד יהודה וינשטיין שבעבר כעורך דין פרטי ייצג את נתניהו? אז אם שתי המערכות הללו, שנמצאות כבר שנים רבות בידי הליכוד רודפות את נתניהו, אז צר לי אבל הוא נכשל כישלון טוטאלי. מה הוא הצליח לשנות שם? כלום, שום דבר, נאדה, גורנישט. מפא"י עדיין חוגגת במשטרה ומבחינת הפרקליטות אנחנו עדיין בימי בן גוריון.

רוצים שנעבור ונדבר על המדיניות הכלכלית של נתניהו? תזכירו לי מתי ב-9 השנים האחרונות נתניהו נאבק באיזשהו ועד עובדים, הפריט משהו, קידם משהו, שינה משהו, או אפילו רק הזיז משהו? אני לא זוכר כלום, שום דבר, נאדה, גורנישט.

 

אבל אני כן זוכר הרבה דברים אחרים. אני זוכר הרבה הבטחות שלא קוימו. רק לאחרונה במפגן התמיכה בו, נתניהו במופע מדהים של חוסר מודעות עצמית הכריז "יש לנו את עמונה". לא, אין לנו את עמונה. כן, אני יודע שזו לא אשמת נתניהו. זו אשמת בג"ץ (גם בג"ץ עצמו הוא לא אשמת נתניהו, הוא אשמת מישהו אחר). גם את היישוב החלופי של עמונה שאחרי לחצים כבירים נתניהו הסכים לבנות, טרם נבנה. נתניהו הבטיח עד מרץ 2017? אז הבטיח. רק דמיינו לכם את אהוד ברק נופל בדבר כזה או יאיר לפיד.

נעזוב את 300 יחידות הדיור בבית אל המיתולוגיות שעדיין מתנוססות רק על גבי הנאומים של נתניהו. בוא נדבר על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו הודה שהוא בנה ביהודה ושומרון פחות מאולמרט, ברק ושרון. זו לא המצאה שלי, הוא בעצמו אמר את זה.  נתניהו ביצע פעמיים גל שחרור מחבלים סיטונאי שעלה בדם רב. פעם אחת בעסקת שליט כאשר הוא נכנע לתקשורת, ופעם נוספת במסגרת הזכות לנהל משא ומתן עם אבו-מאזן.

יודעים מה, בואו נעזוב את חזון שתי המדינות. איך פליישמן וחבריו לא רעשו וגעשו כאשר נתניהו פרסם מיוזמתו שהוא הציע לממשל טראמפ להעביר שטח בריבונות ישראל בלי שום מחלוקת לידי הרשות הפלסטינית ולהפוך את כביש 6 לעוטף חמאס? רוצים שנדבר על ההתקפלות המביכה בפרשת המגנומטרים? על הגינוי המיידי שלו לאלאור אזריה שפתאום התהפך בעקבות לחץ הרשתות החברתיות? מה נתניהו עשה כדי לגבות את חוב העתק של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל? כלום, שום דבר, נאדה, גורנישט.

תבחרו איזה נושא שתרצו ותצביעו על ההישג של נתניהו. יודעים מה? אפילו מצע רשמי אין למפלגת הליכוד כבר הרבה שנים. ערב הבחירות לכנסת ה-20 נתניהו התייחס לכך ואמר: "המצע שלנו ברור, הוא העשייה עצמה". ובכן, יש קורלציה מדהימה בין העשייה למצע: אין מצע ואין עשייה. כלום, שום דבר, נאדה, גורנישט.

 

לא יודע איפה היושרה של מר פליישמן, אבל כשהוא תוקף את האנשים שהתאהבו בישיבה על החומה בלי לעשות כלום, כדאי שקודם כל יתקוף את האיש עליו הוא מגן בלהט חסר שליטה. בניגוד לעיתונאים שתפקידם רק לצעוק, יש פה מישהו שבאמת אמור לעשות משהו. אבל למה לו לעשות משהו, אם יש מי שמסתפק בהצהרה "יש לנו את עמונה"? תרשו לי להשתמש במטבע הלשון של נתניהו כדי לסכם את 9 שנות שלטונו. "אין כלום כי פליישמן לא דרש כלום". אבל תעזבו את נתניהו. הוא דג רקק. כולנו יודעים מי אשם באמת: המפטי דמפטי, כלומר קלמן ליבסקינד.