זה לא רק עניין של בית שמש

הורדת השלטים בבית שמש לא עברה אתמול חלק. עליסה קולמן , תושבת בית שמש, מזהירה מפני ההשפעה של השלטים על ערים נוספות

חדשות כיפה עליסה קולמן 12/12/17 13:24 כד בכסלו התשעח

זה לא רק עניין של בית שמש
השלטים בבית שמש, צילום: Yaakov Lederman/Flash90

שלטי צניעות והדרה בבית שמש בכותרות כבר כמה ימים מאז החלטת בית משפט העליון שבוע שעבר להסיר את כולם. מדובר בתביעה ממושכת של חמש נשים מבית שמש: נילי פיליפ, ד"ר איב פינקלשטיין, מרים זוסמן, מירי שלם ורחלי שלוס עם ייצוג של עו"ד אורלי ארז-לחובסקי וריקי שפירא מ"מרכז רפורמי לדת ומדינה" נגד עיריית בית שמש.

ישבתי בדיון בבית משפט שבוע שעבר שהבנתי כמה חשובות וברורות היו האמירות מהשופטים חנן מלצר, אורי שוהם ודוד מינץ : "לא יקרה שבמדינת ישראל יהיה רחוב סגור לנשים" הכריז השופט מלצר  "להגיד לאישה איך להתלבש ואיפה ללכת המרחב הציבורי הוא נגד חוק היסוד כבוד האדם וחרותו".

אלה שטוענים שהמאבק שייך רק לבית שמש טועים. כפי שאמרתי כבר כמה שנים ,המאבק הזה על המרחב הציבורי שייך לכל הארץ. היום זה בית שמש וירושלים מחר זה אשדוד וערד.  אל תדאגו זה יגיע לכולכם אם לא נמגר את התופעה עכשיו. תליית שלטים כאלה מנסה לייצר טרטוריה ונותנת לגיטימציה לאלימות והשפלות כלפי נשים .

אסור שיהיה מקומות בארץ שנשים מפחדות להכנס אליהם .זה לא ענין של דת או רגישות. זה ענין כל כח, שליטה וטרטוריה. המרחב הציבורי  לא שייך לקיצונים ואי אפשר לעצור אותנו בשלטים. עלינו לעצור את התופעה למעננו ולמען ילדינו.