אז ח"כ שטרן חושב..

בעקבות דבריו של ח"כ שטרן על רמתן של הבנות הדתיות שמתגייסות, תובעת ד"ר לאה ויזל את עלבונן של בנות השרות ודורשת התנצלות

חדשות כיפה ד"ר לאה ויזל 07/02/18 10:37 כב בשבט התשעח

אז ח"כ שטרן חושב..
לאה ויזל, צילום: באדיבות המצלם

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד טען כי רמתן של הבנות הדתיות שמתגייסות גבוה מאלה שבוחרות במסלולים אחרים. "אני חושב שהבנות שמתגייסות לצה"ל מקרב בוגרי הציונות הדתית במוסדות החמ"ד, הרמה שלהן גבוהה יותר מאלה שאינן מתגייסות"- כך טען בביטחון.

לא חשבתי להגיב ואף לא התעמקתי בדברים. אמירה כל כך חסרת שחר המושמעת מאדם שלא מייצג כמעט אף אחד בציונות הדתית – למה להתייחס?
אולם, לאחר שהקשבתי לרחשים מתוך ציבור הנשים הדתי ,ציבור שאינו זקוק לקבלת ציונים מאיש, הבנתי שיש חשיבות להבעת תרעומת, ולו לטובת הבנות הצעירות שמשקיעות את נשמתן בשירות משמעותי.
לא אגרר לחטאיו של שטרן ולא אכנס להשוואות בין תפקידי חיילות בצבא לבין תפקידי בנות השירות. אין ספק שבכל מקום יש בנות איכותיות.

למי בדיוק התכוון חבר הכנסת המלומד? לבת השירות בעמותה המלווה חולים ומשפחות בשעותן הקשות, ולעיתים גם כשהסוף הטוב לא מגיע? או שמא לבת המשרתת במוסד לבעלי צרכים מיוחדים ופיגור עמוק? אולי התכוון למורת דרך המנחילה מורשת? אולי חשב באותה שעה על קומונרית צעירה בבני עקיבא המנהלת ביד רמה סניף של מאות חניכים ומצליחה לתפעל לוגיסטיקה מורכבת ולהוביל חינוכית?  אעצור פה. די בכך להבין כמה הטענה מטופשת

אני רק מנסה לדמיין מה היה קורה אילו מישהו אחר, רב למשל, היה נותן ציון כזה לקבוצת מיעוט אחרת באוכלוסיה. זה ודאי לא היה עובר בשקט..

כאימא לבנות שירות בעבר ובהווה, בשם הקומונרית שהייתי בגיל 20, ובשם פורום הנשים של הבית היהודי, פורום ששם לו למטרה לקדם נשים בזירה הציבורית, אני תובעת את עלבונן של בנות השירות הראויות לכל שבח ומצפה להתנצלותו המיידית של ח"כ שטרן.   
 

ד"ר לאה ויזל היא דיקנית במכללת אורות ישראל וחברת צוות ההיגוי של פורום הנשים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן