פיגוע ירי בחוות גלעד.הנרצח: הרב רזיאל שבח הי"ד

בפיגועי הרי בציר 60 סמוך לחוות גלעד שהתרחש הערב נקבע מותו של הרב רזיאל שבח מחוות גלעד שהותיר אחריו אשה ו-6 יתומים. כוחות ביטחון במצוד אחר המחבלים. ח"כ סמוטריץ': "דם יהודי אינו הפקר! אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/18 20:27 כב בטבת התשעח

פיגוע ירי בחוות גלעד.הנרצח: הרב רזיאל שבח הי"ד
הרב רזיאל הי"ד ואחת מבנותיו, צילום: באדיבות המשפחה

הרוג בפיגוע ירי בציר 60 סמוך לחוות גלעד, ככל הנראה ירי בוצע מרכב חולף. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום ופינו לבי"ח מאיר את הרב שבח, בן 35 ואב לחמישה, מותו נקבע בבית החולים.

רזיאל שבח הי"ד בן 35 ואב ל-6, היה מתנדב בחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, היה רב ומוהל, תושב חוות גלעד ודמות בולטת בחווה. היה מעביר שיעורים לילדים ביישוב, כונן במד"א והתגורר בחוות גלעד מזה כ- 10 שנים.

אשתו של ההרוג שהיתה בדרכה לבית החולים ביקשה למסור: "אנחנו עדיין בדרך לבית החולים אנחנו לא יודעים מה המצב. אני מבקשת מכל עם ישראל בשעה הזו להתפלל לרפואתו של בעלי רזיאל בן אילנה". אך כאמור הותר לפרסום כי נקבע מותו בבית החולים.

פלסטינים מדווחים על כניסה של צה"ל למספר כפרים באזור שכם, במסגרת המרדף אחר המחבלים. במצוד משתתפים כוחות חטיבת כפיר, יחידות מילואים וכוחות מיוחדים

במזכירות הישוב יצהר הודיעו הודעה לתושבים: "ברוך דיין האמת! בזעזוע ובצער רב אנו מודיעים על הירצחו של חברנו הרב רזיאל שבח, למד ולימד בישיבת רועה ישראל ביצהר. נרצח בידי בני עוולה בפיגוע ירי על ציר גלעד. ונקם ישיב לצריו."

חובש רפואת חירום במד"א אליישיב רייכנברג, שטיפל בהרוג במקום האירוע,  סיפר: "יצאתי עם אמבולנס מד"א מהיישוב קדומים הסמוך, הגעתי מהר למקום וראיתי בצד הכביש סמוך למעקה הבטיחות רכב פרטי ועליו סימני ירי, בכיסא הנהג ישב גבר כבן 35 בהכרה מעורפלת עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, אזרחים שגרים ביישוב סמוך ושמעו את הירי הגיעו לסייע, בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע מהר למקום הענקנו לו טיפל רפואי מציל חיים והוא פונה לבית החולים כשמצבו קשה". 

ח"כ בצלאל סמוטריץ'  שהיה סמוך לארוע אמר: "דם יהודי אינו הפקר! מספר רכבים לפניי, על ציר גלעד, פיגוע נורא עם תוצאות קשות. עצרנו להגיש עזרה ראשונה וכעת חוזר הביתה. מציאות בלתי סבירה של  תת אדם שבא לזרוע הרס. אדוני שר הביטחון זה חייב להיפסק! הנחה את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה! הבהר לפלסטינים שעל כל פעולה כזאת הם ישלמו מחיר יקר."