דובר צה"ל ל'כיפה': "ארגון 'חותם' מנסה לפגוע בצה"ל"

בצה"ל תוקפים את הארגון וטוענים כי הוא מציג טענות שקריות, לפיהן הצבא מזמן בנות דתיות בעלות פטור לראיון נוסף. 'חותם': "מצער לראות שדובר צה"ל עסוק בלשסע את החברה הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/06/17 18:59 יג בסיון התשעז

דובר צה"ל ל'כיפה': "ארגון 'חותם' מנסה לפגוע בצה"ל"
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

צה"ל יוצא במתקפה חזיתית נגד ארגון רבני 'חותם'. בעקבות הפרסום ב'כיפה', לפיו בארגון מתכוונים לקיים מפגש בנושא "התחקיר העוין" שלטענתם בנות דתיות עוברות בלשכות הגיוס, דובר צה"ל תוקף ואומר כי מדובר בטענות שקריות.

"מדובר בניסיון נוסף של ארגון חותם לפגוע בצה״ל", אומרים בדובר צה"ל ל'כיפה'. לדבריהם, "כל ניסיון של הארגון להציג טענות שקריות בדבר הליך גיוס בנות דתיות הוא חמור וראוי לגנאי".

לטענת דובר צה"ל, בצבא כמעט ולא מתנהלים מול בנות שלמדו במסגרות דתיות, "מועמדות לשירות בטחון, אשר למדו במסגרת חינוך ממלכתי דתי או חרדי ומקיימות אורח חיים דתי, על פי רוב אינן נדרשות אף להגיע ללשכת הגיוס לראיון".

עם זאת הם מדגישים כי "במקרים חריגים בהן קיים סיכוי סביר לאי אמינות התצהיר, נשלח זימון לראיון על מנת למנוע ניצול לרעה של החוק אשר מאפשר פטור משירות".

ב'חותם' לא נשארו אדישים למתקפה עליהם ואמרו עי "ארגון חותם ימשיך לסייע לבנות לתרום תרומה משמעותית למדינה על ידי שירות הלאומי, שהיא הדרך המקובלת בציבור הדתי וכפי פסיקת הרבנות הראשית לישראל".

לדבריהם, "הזמנת בנות המעוניניות לתרום דרך השירות הלאומי לראיון בו ישנו ניסיון לשכנע את הבנות להימנע מהתנדבות זו לא יצליחו. גם לשכות הגיוס מחויבות  לפעול בהתאם  לחוק ואנו רואים בחומרה את הניסיון להוכיח לחלק מהבנות שרמת הדתיות שלהם אינה מספקת".

ב'חותם' הוסיפו ואמרו כי זה "מצער לראות שדובר צה"ל עסוק בלשסע את החברה הישראלית במקום לשמור על צה"ל כגוף המאחד תחתיו את כל חלקי החברה הישראלית.  אנו מקווים כי הרמטכ"ל איזנקוט יכבד את ערכיו של הציבור הדתי, אשר הינו התורם הגדול ביותר למדינת ישראל וערכיה".