דגן: "לא ייתכן שביו"ש יצטרכו לקושש כספים כמו קבצנים"

ראש המועצה האזורית שומרון הגיב על החלטת מד"א לעצור שירותי חירום בחלקים מיו"ש בשל מחסור בתקציב, וקרא לרה"מ לכנס דיון בנושא. "תושבי יו"ש הם אזרחי מדינת ישראל כמו כל אזרח אחר", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/18 09:05 יד בטבת התשעח

דגן: "לא ייתכן שביו"ש יצטרכו לקושש כספים כמו קבצנים"
אמבולנס, צילום: פלאש 90

 

"לא ייתכן שתושבי יו"ש יצטרכו לקושש כספים לרפואת חירום כמו קבצנים", כך אמר אמש (ב') ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בתגובה להחלטת מד"א לעצור שירותי חירום בחלקים מיו"ש בשל מחסור בתקציב. 

"תושבי יו"ש הם אזרחי מדינת ישראל כמו כל אזרח אחר. אני קורא לראש הממשלה להכניס את תקציב מד"א ביו"ש לבסיס התקציב כפי שקורה בעוטף עזה. אין הבדל בין אזור ספר אחד לאחר", אמר דגן. 

לדבריו, "בכל שנה מחדש מתחילה אותה סאגה. לשמחתי  בכל שנה ח"כ הרב ליצמן וכן שר הרווחה חיים כץ ומנכ"ל מד"א אלי בין מסייעים לנו בנושא. עם זאת לא ייתכן שאזרחי מדינת ישראל המתגוררים ביו"ש יצטרכו לקושש כספים לרפואת חירום כמו קבצנים. אני קורא לראש הממשלה לכנס עוד השבוע דיון אצלו עם כלל הגורמים בנושא".

החלטת מד"א לסגור כמה נקודות הזנקה ולהפסיק פעילות של אמבולנסים בכמה יישובים ביהודה ושומרון, במחאה על כך שמשרד הבריאות לא יתקצב את הפעילות, נכנסה לתוקפה בחצות הלילה, עם המעבר לשנה האזרחית החדשה. 

ההחלטה התקבלה בעקבות הדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכספים, בו לא התקבלו החלטות לגבי העברת התקציב להפעלת שירותי החירום ביו"ש. מדובר בתקציב של כ-5.5 מיליון שקל בשנה, שמתחלק בין מד"א לבין היישובים ביו"ש, ושלא הועבר מאז פברואר 2016.

בין היישובים שבהם נסגרו נקודות הזנקה של מד"א: אלקנה, שבי שומרון, טלמונים-דולב, תקוע. ביישובים אחרים, כמו שקד, בית אריה, אלפי מנשה, מגילות וגבעת זאב, נקודת ההזנקה לא תפעל בחלק משעות היממה או בסופי שבוע. במד"א מזהירים מפני צמצום פעילות של שירותים נוספים בהמשך.

במשרד הבריאות אמרו כי "הנושא מחייב מענה מיידי ונמצא בטיפול המשרד למול כל הגורמים הרלוונטיים, גם למול ועדת הכספים של הכנסת, עד למציאת פתרון". ממד"א נמסר כי "כל שאלה בנושא זה יש להפנות אל ועדת הכספים של הכנסת ואל ראשי יו״ש".

בתוך כך, בארגון איחוד הצלה הציעו לסייע בהצבת חובשים ואמבולנסים ביישובים שבהם צומצה פעילותו של מד"א.