גורמים בפרקליטות: "התיק לא אפוי. יידרשו השלמות חקירה"

גורמים בפרקליטות מתחו ביקורת חריפה על המשטרה, "הטירוף לפרסם את ההמלצות אתמול לא ברור לנו. ניפחו כאן את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ'ק שהיא לא תצטרך לפרוע". האם הציבור חושב שעל נתניהו להתפטר ומה מצב הליכוד בסקרים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 20:27 כט בשבט התשעח

גורמים בפרקליטות: "התיק לא אפוי. יידרשו השלמות חקירה"
נתניהו ואלשיך, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

התיק שהעבירה המשטרה לידי הפרקליטות בנושא חקירות ראש הממשלה נתניהו, לא שלמות וידרשו השלמות חקירה, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה ב"החדשות".

לפי הפרסום טענו גורמים בפרקליטות כי "זה מצב אבסורדי שרק היום אחר הצהריים, כמעט יממה לאחר הפרסום של המשטרה הגיע התיק ואתו סיכום החקירה. כלומר בזמן פרסום ההמלצות רק ההודעה לעיתונות הייתה בידי היועץ".

לדברי הגורמים, "התיק אפוי רק 95%, בטח לא בשל להעברה. אפשר להגיד בביטחון שיידרשו השלמות חקירה בתיק. הטירוף לפרסם את ההמלצות אתמול לא ברור לנו. ניפחו כאן את הבלון עד הסוף. המשטרה רשמה צ'ק שהיא לא תצטרך לפרוע. ההערכה שלנו היא כל לכל הנטען בהמלצות יש כיסוי ראייתי. הכניסו את היועץ לסיטואציה בלתי אפשרית, עכשיו כל נסיגה ולו הקטנה ביותר מההמלצות האלה תיראה התרסקות".

מנדלבליט וניצן

מנדלבליט וניצןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

בתוך כך מסקר שנערך עבור "החדשות", ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע, עלה כי 48% מהנשאלים סבורים כי על ראש הממשלה להתפטר בעקבות פרסום המלצות המשטרה בעניינו. 36% ענו כי עליו להישאר בתפקידו ו-16% השיבו כי הם אינם יודעים. עם זאת, יש לציין כי גורמים משפטיים טענו היום שהמצב המשפטי הנוכחי רחוק מהמלצה להעמיד לדין את נתניהו וכי מדובר במציאות שמוצגת בתקשורת באופן שגוי.

 

בסקר אחר שבחן את חלוקת המנדטים, יום לאחר פרסום הודעת המשטרה, עלה כי הליכוד בראשותו של נתניהו עדיין בראש עם 26 מנדטים, יש עתיד עם 22, המחנה הציוני 15; הבית היהודי 11; הרשימה המשותפת 12; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; מרצ 7; כולנו 9 וש"ס עם 5 מנדטים.