גורמים בארה"ב: ישראל מתכוננת למלחמה

על רקע חשיפת מסמכי הגרעין והתקיפה בסוריה שבה נהרגו עשרות איראנים, אמרו הגורמים כי ישראל ביקשה מארה"ב תמיכה במקרה שיפרוץ עימות. ליברמן: "מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה. נעשה כל מה שצריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 20:48 טז באייר התשעח

גורמים בארה"ב: ישראל מתכוננת למלחמה
ישיבת הממשלה, צילום: Yoav Ari Dudkevitch

גורמי ממשל רשמיים בארה"ב אמרו היום (ג') לרשת NBC כי ישראל ככל הנראה מתכוננת למלחמה כוללת נגד איראן. הדברים נאמרו על רקע חשיפת המסמכים הסודיים של תכנית הגרעין האיראנית, שנתפסו על ידי אנשי המוסד בטהרן.

הגורמים אמרו כי לאחרונה הגבירה איראן את משלוחי הנשק לסוריה, ובין היתר העבירה כלי נשק קלים, תחמושת וטילי קרקע-קרקע, שנועדו ככל הנראה לחזק את יכולת התקיפה נגד ישראל. הסיוע שאיראן מעניקה לחיזבאללה הוגבר אף הוא לאחרונה, ולדברי הגורמים ישראל ביקשה מארה"ב תמיכה במקרה של עימות אפשרי בעתיד הקרוב.

מלבד חשיפת המסמכים עומדת ברקע לדבריהם גם התקיפה בסוריה שלשום, אותה ייחסו לישראל. בתקיפה הופצץ בין היתר בסיס חטיבה 47 של צבא סוריה, שם הושמד מאגר של טילי קרקע-קרקע. עשרות איראנים ולוחמים שיעים נהרגו ונפצעו בתקיפה.

בתוך כך, במהלך טקס החלפת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כי "מה שראינו בזירה הבינלאומית זה מחזה סוריאליסטי. אותן מדינות ממשיכות לטמון את הראש בחול. אותה איראן רודפת את חופש הביטוי והמיעוטים. אותה איראן נכנסה להסכם כדי לקבל הטבות כלכליות, ואותה איראן מנסה להחביא את הנשק האטומי שלה. ישראל לא יכולה להתעלם מהאיום של איראן".

הוא הוסיף כי "האיומים של איראן באים לאורך השנים האחרונות. הם מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה. מדינת ישראל לא יכולה להתעלם מהאיומים של איראן, שהבכירים שלה מבטיחים למחוק את ישראל, ולכן נעשה את כל מה שצריך לעשות".