בשל התנהגות טובה: החייל שהדליף מידע ישוחרר

בית הדין הצבאי ביפו הסכים לקצר את עונשו של אלעד סלע, שהורשע בהדלפת מידע מודיעיני לחבריו בבת עין. "מעט ומאוחר מדי", אמר פרקליטו

חדשות כיפה דויד ליבנה 17/05/18 16:08 ג בסיון התשעח

בשל התנהגות טובה: החייל שהדליף מידע ישוחרר
אלעד סלע בבית הדין הצבאי, צילום: פלאש 90

החייל אלעד סלע, תושב בת עין ואב לשניים שהורשע בהדלפת מידע מודיעיני ישוחרר ממאסר, כך קבע היום (ה') בית הדין הצבאי ביפו שדן בשחרורו המוקדם בשל התנהגות טובה.

סלע, ששירת כמש"ק מודיעין בגוש עציון, הורשע בהדלפת מידע צבאי אליו נחשף במסגרת תפקידו, לאחר שהזהיר את חבריו ליישוב על פעילות משטרתית נגד תושבים. על סלע נגזרו 45 חודשי מאסר, אותם היה צפוי לסיים בעוד כמה חודשים.

במהלך חקירותיו בשב"כ הובהל סלע לבית החולים, שם עבר ניתוח דחוף בעקבות בעיה רפואית. לאחר הניתוח ולמרות מצבו הרפואי הוחזר סלע לחקירות בשב"כ, דבר שעורר ביקורת מצד משפחתו ופרקליטיו.

עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" שייצג את סלע מסר: "בית הדין הורה על שחרורו של אלעד סלע ממאסרו.
אנחנו מברכים על החלטת בית הדין ומברכים על המאמצים שבית הדין עשה לאחר שזימן את אנשי השב"כ. לאחר מאבק שלנו ובשיתוף פעולה של בית הדין הוכח כי ההתנגדות הנחרצת שהיתה נגד שחרורו היתה בלתי סבירה ומוטעת.

"אנו מחד מברכים, ומנגד סבורים שזה מעט ומאוחר מדי, אני סבור שהמסר שצריך לצאת מתיק זה הינו שאסור לשרות הביטחון הכללי להתערב בהליכי שחרור ממאסר. התערבותם פעם אחר פעם בהליכים של שחרור על תנאי מהווים התערבות בענישה דבר אשר אינו ראוי, בטח לא במקרה של סלע. אני מקווה שמי שצריך להבין, יבין ויפנים שם את המסר הזה.

"הצגנו לבית הדין את המקרה של ענת קם ומקרה נוסף של חייל שמסר מידע לאויב והורשעו בעבירות חמורות יותר ומנגד שוחררו בשלבים מוקדמים יותר. בסופו של דבר גם סלע שוחרר. נקווה שלא ניתקל בהתנגדויות כאלו בעתיד", הוסיף קידר.