בשל התבטאויותיו: הרב קוסטינר הודח ממילואים

בעקבות שורת התבטאויות נגד שירות נשים, הוחלט להדיח משירות את ראש ישיבת מצפה רמון. בסביבתו זעמו: "ניסיון לסתום פיות". צה"ל בתגובה: "הרב נשאר במילואים אך הוחלט שלא ישמש כראש קורס רבנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/18 08:46 כה באדר התשעח

בשל התבטאויותיו: הרב קוסטינר הודח ממילואים
הרב צבי קוסטינר, צילום: cc-by-ישרון

בצה"ל החליטו שלא לעבור בשתיקה על התבטאויותיו של ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, נגד שירות נשים בצה"ל. ביום חמישי האחרון הודיע הצבא לרב כי הוא מודח משירות המילואים, כך על פי הפרסום אמש (א') בישראל היום. 

 בתקופה האחרונה התבטא הרב קוסטינר כמה פעמים נגד השירות המשותף, ובין היתר אמר כי "הניסיון לגייס את הבנות הוא חלק ממלחמת תרבות ומהניסיון להרס המשפחה". בהתבטאות נוספת אמר הרב כי "צבא יהודי זה צבא בלי בנות". 

בישראל היום צוטטו גורמים בסביבת הרב שזעמו על הדחתו: "לא ייתכן שרב יצטרך לחשוש להביע את עמדתו התורנית בגלל שאולי יחליטו להדיח אותו מתפקידו. ההרגשה שמתחזקת בתקופה האחרונה היא שיש ניסיון לסתום לרבנים את הפיות, גם בצה"ל, ולהטיל עליהם אימה כדי שיישרו קו עם האג'נדה הליברלית".

הגורמים ביקרו גם את שר החינוך נפתלי בנט, ואמרו: "כשרשימת הרבנים המודחים והמושעים הולכת ומתארכת, וכוללת גם את הראשון לציון הרב יוסף, הרב שמואל אליהו, הרב לוינשטיין, הרב אבינר ועכשיו גם הרב קוסטינר, אותם רבנים ששולחים את תלמידיהם באלפים ומחזקים את רוח הלחימה של החיילים כבר שנים רבות, כדאי שגם שר החינוך יתעורר ויתחיל לעמוד על זכותם של הרבנים להמשיך להביע את עמדתה של תורה. זאת בלי שיצטרכו לחשוש מהדחה ומסתימת פיות, כראוי למדינה מתוקנת ויהודית".

הרב קוסטינר משרת במילואים מזה 25 שנה, ומשמש כראש קורס רבנים צבאיים במילואים מאז היווסדו לפני עשר שנים. בסביבתו אמרו כי מדי שנה הוא מקדיש כחודש וחצי לשירות מילואים.

מזכ״ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, הגיב על הדחת הרב קוסטינר משירות מילואים, ואמר: "'רוח המפקד' של ליברמן מובילה לסתימת פיות ולדורסנות כלפי כל מי שחושב אחרת ויש לו מה להגיד על הנעשה בצבא.

"שורה ארוכה של רבנים שהובילו, חינכו וחוללו מהפכה, מוצאים עצמם מודרים מתפקידים אותם ביצעו בשנים האחרונות. כנראה שיש כאלו שרואים בצה"ל כלי לשיסוי פוליטי והגדלת המחלוקות. כך נקט שר הביטחון לגבי הרבנים בישיבות ההסדר והמכינות וכך נוהג לגבי גיוס החרדים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הרב קוסטינר נשאר בשירות מילואים ברבנות הצבאית, אך הוחלט שבעת הזו לא ישמש עוד כרב הקורס".