ברק: "הליצנים בימין לא ילמדו אותי איך עובדות פקודות"

ראש הממשלה לשעבר התייחס לפגישתו עם הרמטכ"ל יממה לפני שדיבר על אפשרות למרד צבאי, "זה לא עלה בכלל בשיחות שלנו. בדיעבד נגרם נזק לרמטכ"ל ואני מצר על כך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/01/18 09:41 יז בטבת התשעח

ברק: "הליצנים בימין לא ילמדו אותי איך עובדות פקודות"
אהוד ברק חוזר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אף אחד מהליצנים בימין לא ילמד אותי איך עובדות פקודות". כך תקף הבוקר (חמישי) ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, את אלה שטענו כי הוא קורא לסירוב פקודה של הדרג הצבאי הבכיר.

בראיון לגלי צה"ל הוא טען כי מי שהמתח עליו הביקורת "זו חבורה שרוצה לעשות תמרון ומניפולציה של מה שאני אומר. אני אומר את הדברים כבר שנתיים".

לדבריו, הוא "רואה את הכיוונים של ביבי ליברמן ובנט שמובילים אותנו בדרך למדינה אחת ואני מודאג. יודע שצה"ל לעולם לא ילך לכיוון הזה, צה"ל לעולם יהיה מוסרי".

הרמטכ"ל לשעבר הדגיש כי הוא מעולם לא קרא למרד צבאי, "אני מזהיר ממה שהולך לקרות. הממשלה הזאת בצעדים קטנים מובילה אג'נדה נגד ביהמ"ש העליון, נגד התקשורת ונגד הקוד האתי של צה"ל. שר ביטחון במדינת ישראל הודח מאחר והוא עמד על ערכי צה"ל". 

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוטצילום: מרים אלסטר פלאש 90

ברק אף התייחס לפגישתו עם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, אצלו בבית יממה לפני שדיבר על סירוב פקודה אפשרי. "לא חשבתי שזה יעשה כותרות. אין ספק שבדיעבד נגרם נזק לרמטכ"ל ואני מצר על כך. לא דיברנו מילה וחצי מילה על העניין הזה. זה לא עלה בכלל בשיחות שלנו. עסקנו בנושאי ביטחון נקיים נטו. הנזק נגרם בגלל הסתכלות במשקפיים פוליטיות על כל מה שקורה במדינה".

מוקדם יותר השבוע התייחס רא"ל איזנקוט לדברי ברק ואמר בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר ליפקין שחק, כי "כאחד שמשרת 40 שנים בצה"ל, אני לא רואה קצינים מסרבים פקודה על רקע של מדיניות. קציני צה"ל מבינים היטב את החוקים והכללים. אפשר להתווכח ולבטא עמדות אחרות. מרגע שניתנה פקודה לא רואה קצין שיקרא תיגר על שלטון בישראל".