פרשת המסרונים: מכה לחקירות?

בעקבות חשיפת תאום הארכות המעצר ("תיראי מופתעת") בין שופטת בית משפט השלום ונציג הרשות לני"ע בפרשת 4000, הודיעה פוזננסקי-כץ על פרישתה מהתיק והיועמ"ש הורה על חקירת עו"ד שחם שביט, "רואים בחומרה רבה את האירוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/18 07:06 יא באדר התשעח

פרשת המסרונים: מכה לחקירות?
תיאמה הארכות מעצר עם החוקר? פוזננסקי כץ, צילום: אתר בתי המשפט

דיון מיוחד יתקיים הבוקר (שני) בבית משפט השלום בתל אביב, במסגרתו ידרשו פרקליטי החשודים בפרשת 4000 את שחרורם המיידי של מרשיהם. זאת על רקע חשיפת תיאום הארכות המעצר בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לנציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם שביט שנחשפה אמש.

בחשיפה של ערוץ 10 נודע כי השופטת, שהאריכה מספר פעמים את מעצרם של שאול אלוביץ' ניר חפץ וחשודים נוספים, קיבלה הנחיות ברורות מנציג הרשות לניירות ערך.

"תיראי מופתעת", הוא כתב לה יום לפני אחד הדיונים והשופטת השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". בהודעה נוספת הוא עדכן כי בנוגע למנכ"לית בזק סטלה הנדלר ורעייתו של שאול אלוביץ', איריס, "נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי-כץ ענתה בהלצה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת".

תיעוד המסרונים בין השניים

תיעוד המסרונים בין השנייםצילום: חדשות עשר

בעקבות החשיפה הודיעה השופטת רונית פוזננסקי-כץ לנשיא בית משפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשת בזק.

בתוך כך, ממשרד המשפטים נמסר כי ''היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע שפורסם הערב אודות התכתבות בין עובד הרשות לני"ע לבין השופטת שדנה בהליכי המעצר בפרשה 4000. האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית. מדובר באירוע חריג ומצער''.

עוד לפני כן פנו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי אמר כי "הצעדים המיידים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים, אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן