בעלי עסקים לביהמ"ש: בטלו את ההחלטה נגד "עבודה עברית"

לקראת הדיון בערעור שהגישו בעלי האתר, קראו בעלי עסקים להפוך את הקביעה כי פעילותו אינה חוקית. "החלטה זו פוגעת קשות ביכולתנו להביא פרנסה לבני משפחותינו", כתבו לשופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 11:52 ג באדר התשעח

בעלי עסקים לביהמ"ש: בטלו את ההחלטה נגד "עבודה עברית"
אתר בנייה, צילום: פלאש 90. ליאור מזרחי

כמאה בעלי עסקים יהודים, פנו בסוף השבוע במכתב לבית המשפט המחוזי בירושלים, בדרישה לבטל את הקנס שהוטל על אתר "עבודה עברית" ולהפוך את ההחלטה שקבעה כי האתר אינו חוקי.

המכתב נשלח לקראת הדיון שיתקיים בשבוע הבא בערעור שהגישו אנשי "עבודה עברית" נגד פסיקת בית משפט השלום, שקבע כי פעילות האתר אינה חוקית והשית קנס של 40 אלף שקל נגד האתר.

"אנו החתומים מטה, בעלי מקצוע יהודים במקצועות שונים, נדהמנו מהחלטת בית משפט השלום האוסר לפרסם את שמנו כבעלי מקצוע יהודים. אנו מצפים מכם להפוך את ההחלטה לטובת המשך עתידנו ועתיד ילדינו. אנו עובדים קשה על מנת לפרנס את משפחותינו, והחלטה זו פוגעת קשות ביכולתנו להביא פרנסה לבני משפחותינו", כתבו לשופטים.

נוסף לכך הזכירו בעלי העסקים כי עבודה עברית היא ערך שעליו הוקמה המדינה. "ערך העבודה עברית היה נר לרגלם של בוני הארץ; בן גוריון, א.ד גורדון, ברנר ועוד, שעקרון זה היה נר לרגלם. בהחלטתכם זו אתם בוחרים אם להיות מממשיכי דרכם של מייסדי המדינה או שחלילה אתם מחליטים להפנות להם עורף ולשים קץ למפעל הציוני ולשגשוגם ופריחתם של הפועלים העבריים במדינת ישראל שנבנתה בעמל כפיים"..

החלטת בית המשפט הגיעה בעקבות התביעה שהגישו המרכז הרפורמי לדת ומדינה בשיתוף מרכז מוסאוא (שוויון) לזכויות האזרחים הערבים בישראל. בערעור על ההחלטה כתב עו"ד אורי צפורי מתנועת "דרך חיים" שמייצג את האתר כי "לא יתכן שדווקא במדינת ישראל, מדינת העם היהודי, ייאסר על יהודים להקים גוף שעניינו עשיית צדקה וחסד עם יהודים". 

לטענתו, חוק איסור הפליה במוצרים ושירותים לא נועד כדי למנוע מיהודים לעשות חסד עם יהודים. "פסק הדין של בית המשפט קמא קובע למעשה כי כל גוף, או אדם, אשר יבקש לחלק צדקה לפלח באוכלוסייה, המוגדר על פי דת או לאום, לא יוכל לעשות כן ויאלץ לחלק את הצדקה באופן שווה לכל דורש, תוצאה כזו היא בלתי מתקבלת על הדעת, ומעקרת, הלכה למעשה, ערכי יסוד לאורם התקיים עם ישראל במשך דורות, ערכים כמו 'אהבת ישראל' ו'ערבות הדדית'", כתב.

אורי קרשנבאום מתנועת "דרך חיים" הוסיף כי "גם שופטים שמצויים בתוך מערכת מאוד בעייתית ומנוכרת הם בסופו של דבר יהודים שלב יהודי בקרבם. אנו מקווים שפנייתם של בעלי העסקים תיפול על אוזניים קשובות ולב יהודי חם. בעז"ה אנו מאמינים שהשפיות תחזור ובסופו של דבר הערך הבסיסי של אהבת ישראל יגבר על מי שלוחמים בו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן