בעלי משיבים מלחמה: "תשפטו בעצמכם מה הרב אלי סדן חושב על פמניזים"

במכינה פרסמו חלקים נוספים של השיעור שממנו צוטט הרב סדן, בניסיון להציג את דבריו כחלק מתמונה מורכבת יותר. "אני בעד פמיניזם", הוא אמר, אך יצא נגד "מה שנקרא הפמיניזם הרדיקלי". צפו גם בשיעור המלא

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/18 13:33 כו באדר התשעח

בעלי משיבים מלחמה: "תשפטו בעצמכם מה הרב אלי סדן חושב על פמניזים"
"בעד הפמיניזם". הרב סדן, צילום: צילום מסך מיוטיוב

במכינה בעלי לא נשארו אדישים לכתבה אמש בערוץ עשר ובתגובה לציטוטי הרב אלי סדן שפורסמו בה, הם ניסו היום (שלישי) להציג את דברי ראש המכינה מזווית מעט שונה ורחבה.

"בואו תשפטו בעצמכם מה הרב אלי סדן חושב על פמיניזים", נכתב בכותרת הסרטון שבו צולם ראש המכינה כשהוא אומר דברים בזכות הפמיניזם באותו סרטון שקטעים ממנו פורסמו אתמול.

"אני בעד פמיניזם", אמר הרב סדן בשיעור שהועבר במכינה לפני כארבע שנים, "במובן של הגנה על נשים שהבעלים והחברה מתנהגים איתן או שלא כדין. אנחנו מתקוממים על כל עוול שנעשה ואנחנו מצווים לאהוב כל אישה ולעזור לה".

לצד זה, הוא מתח ביקורת על מה שכינה פמיניזם קיצוני, "מצד שני, מה שנקרא הפמיניזם המודרני או הרדיקלי, שבו מנסים להשוות את האישה לאיש בכל דבר. זה טירוף, טמטום ואובדן בריאות החיים האנושיים, כי הטבע שבו אלוקים ברא את העולם למזלנו הוא ברא את האיש והאשה בתכונות נפרדות, כדי שיבנו ביחד חיים שלמים. צריך להשקיע את המאמץ בבניית החיים המשותפים".

הרב ציין את דברי הרב קוק המפורסמים שבהם שלל כביכול את זכות הבחירה של הנשים, "אני אביא רק דוגמא אחת. יש מקורות שהרב קוק היה נגד זה שנשים תבחרנה וטענו שמדובר באפליה. אבל הרב אומר דבר אחר.

"איש ואישה צריכים יחד להחליט על עמדת הבית אבל מה לעשות אם יש שוני בעמדות השניים? אז פותרים את הבעיה באמצעות שיח. כל החיים בנויים ככה שבהרבה דברים האיש רוצה א' והאישה ב'. מה עושים? לומדים לחיות ולדון ביחד ולפתור את הבעיות ולפעמים צריך לוותר אחד לשני ולאשה יש את החוכמה הזאת וכדאי שכך יהיה גם לגבר מתי נכון לוותר ומתי לעמוד על שלך. זה חינוך ועיקרון. האמירה כל אחד יש לו את הדעה שלו היא להפריד בין האיש לאישה".