בניון לא יופיע באו"ם? חוטובלי תנסה לעזור

הזמר, שאמור להופיע באו"ם בטקס לציון יום השואה הבינלאומי, לא קיבל אשרת כניסה מהשגרירות האמריקנית. בלשכת סגנית שר החוץ מנסים לעזור. ח"כ פריג': "טוב שארה"ב מצילה את ישראל מהביזיון של שליחת זמר גזען לאירוע מאבק בגזענות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/01/18 19:44 כו בטבת התשעח

בניון לא יופיע באו"ם? חוטובלי תנסה לעזור
עמיר בניון , צילום: מנדי הכטמן פלאש 90

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, התערבה בנושא מתן הויזה לזמר עמיר בניון, לאחר ששגרירות ארה"ב בישראל לא אישרה לו לטוס לאירוע יום השואה הבינלאומי שבאו"ם.

"סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי", נמסר מלשכתה, "ביקשה להעביר את הנושא לטיפול המחלקה הקונסולרית במשרד החוץ והעניין בבדיקה".

אתמול פורסם כי השגרירות האמריקנית סירבה לאשר לזמר אשרת כניסה לזמר שאמור להשתתף בעוד כשבועיים, יחד עם מירי מסיקה ודוד ד'אור, בטקס לציון יום השואה הבינלאומי שייערך באו"ם, בהזמנתו של שגריר ישראל בארגון דני דנון.

סגנית שר החוץ חוטובלי

סגנית שר החוץ חוטובליצילום: דוברות

יש לציין כי מסיקה וד'אור קיבלו את הויזות המיוחלות, אך בשגרירות ציינו כי בניון לא הצליח לשכנע את הקונסול כי "יש לו קשר חזק לארצו שמבטיח את חזרתו לישראל אחרי ביקור קצר בארה"ב".

ח"כ עיסאוי פריג', ששלח מכתב בנושא למזכ"ל האו"ם וביקש ממנו למנוע את הגעת הזמר, בירך על אי מתן אשרת הכניסה ואמר כי "טוב שארצות הברית מצילה את מדינת ישראל מהביזיון של שליחת זמר גזען לאירוע שכולו אמור להיות מאבק בגזענות".

לדבריו, "בשיריו ובהתבטאויותיו הגזענות פסל עצמו בניון מלייצג את מדינת ישראל או להופיע מטעמה ובכוונתי לעמוד על המשמר שכך אכן יהיה. גזענותו של בניון סייעה לו להפוך ל"זמר הבית" של הליכוד, אבל אסור שנאפשר לה להיות פניה של ישראל אל מול העולם".

הזמר והיוצר התייחס בשבוע שעבר למכתב ששלח פריג' ואמר בין היתר כי הוא מתכוון לשיר באו"ם בעברית ובערבית.