בנט על ראשי האוניברסיטאות: לא טרחו לקרוא את המסמך שאושר על ידם?

בוועד ראשי האוניברסיטאות תקפו את אישור הביניים של הקוד האתי, "ממשיך את הקו האומלל שבו הקוד האתי הוא צנזורה פוליטית". בנט בתגובה: "‏במקום סיסמאות חלולות אשמח לשמוע טיעון אחד מהותי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/03/18 15:26 ט בניסן התשעח

בנט על ראשי האוניברסיטאות: לא טרחו לקרוא את המסמך שאושר על ידם?
השר נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

ועד ראשי האוניברסיטאות הגיב היום (ראשון)לאישור הקוד האתי למוסדות האקדמים על ידי ועדת המשנה למל"ג וטען כי מדובר ברדיפה פוליטית. בנט טען מנגד כי מדובר במסמך שימנע אפליה

"החלטת הביניים של ועדת המל"ג", נכתב בהודעת ור"ה, "ממשיכה את הקו האומלל שבו הקוד האתי הוא צנזורה פוליטית שרומסת את העקרונות הבסיסיים ביותר של חופש אקדמי ומחקר חופשי, ונועדה לסתום פיות", נטען בהודעת הוועד".

עוד נאמר בהודעה כי חברי הועד "רואים כבר כעת התדרדרות מסוכנת על סף תהום של חופש הביטוי והחופש האקדמי, כנהוג במדינות חשוכות ולא במדינה שמתיימרת להיות דמוקרטיה".

תגובת הועד נמסרה בהתייחס לאישור הקוד האתי שחיבר פרופסור אסא כשר לבקשת שר החינוך, שכלל בין היתר את האיסור להפלות על רקע עמדות פוליטיות וכן את הקריאה לחרמות על ישראל.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לדברים בחשבון הטוויטר שלו וצייץ כי "תגובת ועד ראשי האוניברסיטאות תמוהה. נדמה שהם לא טרחו לקרוא את המסמך שאושר".

לדבריו, "מה שתמוה במיוחד: המסמך אושר ביום שלישי פה אחד על ידי כולם, כולל נציגי האוניברסיטאות עצמן. ‏במקום סיסמאות חלולות אשמח לשמוע טיעון אחד מהותי. ‏המציאות: המסמך מחזק את חופש הביטוי ומונע אפליה על רקע דעות".