בנט על הפינוי בנתיב האבות: "מקומם ומיותר ונובע מאטימות של בית המשפט"

שר החינוך גינה את פינוי המבנה בשכונה שבגוש עציון וטען כי הוא פרי ביאושים של ממשלות קודמות "שלאורך שנים תמכו בפינוי". לטענתו, "כבר שינינו מדיניות זו והיום בכל העתירות המדינה כבר מביעה התנגדות לפינויים על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/17 15:12 יא בכסלו התשעח

בנט על הפינוי בנתיב האבות: "מקומם ומיותר ונובע מאטימות של בית המשפט"
השר בנט בוועידה היום, צילום: הבית היהודי

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (רביעי) לפינוי בנתיב האבות והמשיך להאשים את הממשלות הקודמות שלטענתו תמכו בפינויי יישובים.

"הפינוי היום הוא מקומם ומיותר ונובע מאטימות של בית המשפט", הוא אמר ולצד זה ציין כי הוא נבע גם "ממדיניות שגויה של ממשלות קודמות שלאורך שנים תמכו בפינוי".

לדבריו, הבית היהודי הובילה שינוי בנושא כדי שבעתיד לא יפונו בתים ויישובים נוספים, "אנחנו כבר שינינו מדיניות זו והיום בכל העתירות המדינה כבר מביעה התנגדות לפינויים על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלה. אנחנו נמשיך להוביל לפיתרון בעניין נתיב האבות ועובדים באופן הדוק עם התושבים".

המבנה ההרוס בתום הפינוי

המבנה ההרוס בתום הפינויצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

מוקדם יותר היום הגיעו מאות שוטרי מג"ב לשכונה שביישוב אלעזר במטרה לפנות את מבנה הנגרייה במקום. הם נתקלו בתושבי השונה ובמאות תומכים שהתבצרו במבנה ובסביבתו אך לבסוף סיימו את משימתם בהצלחה.

בשכונה מקווים כי כוונתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להסדיר שישה מבתי השכונה תוביל לניסיון אמיתי להסדרת כלל הבתים שאמורים להיות מפונים במארס 2018 לפי פסיקת בג"ץ