בנט על הפיגוע: "לא די לשים יד על הרוצחים"

יו"ר הבית היהודי משוכנע שהפיתרון "להדברת הטרור" הוא לא רק לעצור את המחבלים, אלא שלכל "רצח יהיה מענה מיידי בבנייה ובהתיישבות אותה הם מנסים לעקור". השרה שקד: "הם מבקשים לעקור, אנחנו נבנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/18 09:11 כג בטבת התשעח

בנט על הפיגוע: "לא די לשים יד על הרוצחים"
צילום: הבית היהודי

שר החינוך וחבר הקבינט מדיני-ביטחוני, נפתלי בנט התייחס לפיגוע הירי שאירע אמש בחוות גלעד והצהיר כי על מדינת ישראל להסדיר ולבנות את היישוב.

"המחבלים שיצאו לרצוח את הרב רזיאל שבח הי"ד", הוא אמר, "הכירו את 'מחירון הטרור' של הרשות הפלסטינית, וידעו היטב מה המחיר שישלם להם אבו מאזן על הרצח הנתעב".

 יו"ר הבית היהודי התכוון לפרסום אתמול בנוגע לתמריצים הכספיים שההנהגה הפלסטינית מספקת למחבלים ולבני משפחותיהם. בין סכומי "המירון" שנחשפו, מחבל היושב בכלא הישראלי שלוש עד חמש שנים מקבל 2,000 שקל בחודש ואילו על מאסר בן מעל 35 שנים מקבל 10,000 שקל בחודש עד סוף חייו.

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע בחוות גלעדצילום: רועי חדי

לדברי בנט, "אם מדינת ישראל רוצה להדביר את תעשיית הרצח הפלסטינית, ולהרתיע את המחבל הפוטנציאלי הבא, לא די לשים יד על הרוצחים".

הפיתרון הטוב ביותר לדעתו לאירועי טרור מסוג זה, הוא בניה והסדרת ישובי יהודה ושומרון, "עלינו להבהיר: מעתה לכל רצח יהיה מענה מיידי בבנייה ובהתיישבות אותה הם מנסים לעקור. הסדרתה ובנייתה של חוות גלעד היא המחיר הכואב ביותר והמרתיע ביותר שאפשר לגבות מהמחבלים הארורים על מנת למנוע את הרצח הבא".

חברתו לסיעה, שרת המשפטים איילת שקד, אמרה דברים ברוח דומה וציינה כי "רצח רזיאל שבח ז"ל לא יישאר ללא תגובה. התשובה שלנו תהיה הסדרת היישוב חוות גלעד. במקביל, חשוב לאשר בניה בכל רחבי יהודה ושומרון. הם מבקשים לעקור, אנחנו נבנה; הרש"פ מדרבנת ומממנת מחבלים, אנחנו נפריח את החיים. הפלסטיניים יבינו שרצח ישראלים פוגע גם בהם".