בנט עומד מאחורי הביקורת על הודעת צה"ל: "מחבלים צריכים למות ולא לדעת אם התכוונו לכך או לא"

שר החינוך התייחס לביקורות שספג בגין התבטאותו נגד הודעת דובר צה"ל, "בזכותי הבהירו את דברי דובר צה"ל". על הדברים שאמרו שר הביטחון ואחרים כאילו הוא "מתנפל" על הצבא הוא אמר: "ניסו לסתום לי את הפה גם ב'צוק איתן' אבל התעקשתי וחיסלנו את המנהרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/17 10:19 יב בחשון התשעח

בנט עומד מאחורי הביקורת על הודעת צה"ל: "מחבלים צריכים למות ולא לדעת אם התכוונו לכך או לא"
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הדף היום (ד') את הביקורות נגדו בגין הדברים שאמר על הודעת צה"ל לאחר פיצוץ מנהרת הטרור שבמהלכה נהרגו בכירים פלסטינים.

"בזכותי הבהירו את דברי דובר צה"ל", אמר בנט בראיון לגלי צה"ל והוסיף כי "מאז אתמול אני מותקף על-ידי פוליטיקאים אבל עומד מאחורי דבריי. מאז שהתגייסתי לסיירת מטכ"ל מעולם לא הבהרתי לאויב שלא התכוונו לחסל אותו''.

דבריו של השר הגיעו על רקע הודעת דובר צה"ל שטענה כי לא הייתה כוונה לחסל את שלושת הבכירים מחמאס ומהג'יהאד ההאיסלאמי. בנט תקף אתמול את ההודעה וטען שאסור להתנצל, מה שהוביל את שר הביטחון אביגדור ליברמן לגנות אותו על מה שכינה "התנפלות" על צה"ל.

עוד אמר בנט בראיון מהבוקר: ''אני אוהב את צה"ל מאוד ופיקדתי על פעולות רבות בניגוד לשרים אחרים. ניסו לסתום לי את הפה גם ב'צוק איתן' אבל התעקשתי וחיסלנו את המנהרות".

השר בנט הבהיר בדברי הביקורת שלו הוא התכוון לומר שארגוני הטרור לא צריכים לדעת על כוונותיה של ישראל. ''אויבינו לא צריכים לדעת מה הייתה כוונתנו, אלא צריכים לדעת שמי שפוגע בישראלים - דמו בראשו. מה שאמרו זה לא מסר של הרתעה. אנחנו צריכים להבהיר שלא מתנצלים על חיסול מחבלים".

לדבריו, "מחבלים לא צריכים לשמוע מה לא או כן התכוונו לעשות. מחבלים צריכים למות", הדגיש בנט והוסיף ''זה כל כך פשוט שמפליא אותי שאני נדרש להסביר את זה".