ההודעה "המתנצלת" ו-"המוזרה" של דובר צה"ל

בצה"ל הבהירו לאחר פיצוץ המנהרה שבה נהרגו בכירים בחמאס כי לא הייתה כוונה לפגוע בהם. השר בנט לא אהב את הדברים: "אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים". גם באיחוד הלאומי טענו: "מישהו כאן התבלבל" וקראו לשר הביטחון לבדוק את הנושא

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 09:10 יא בחשון התשעח

ההודעה "המתנצלת" ו-"המוזרה" של דובר צה"ל
תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוז, צילום: דובר צה"ל

הודעת צה"ל, כאילו לא הייתה לו כוונה לפגוע בבכירי ארגון חמאס שנהרגו אמש בפיצוץ המנהרה, הצליחה לעורר את גורמים שונים שיצאו נגד מה שנתפס אצלם כ-"התנצלות".

שר החינוך וחבר הרבינט מדיני-בטחוני, נפתלי בנט, התייחס להודעת דובר צה"ל ואמר כי "צה"ל הצליח אתמול לחסל מחבלים שעסקו בחפירת מנהרת תופת שנועדה להרוג נשים וילדים ישראלים".

 לדבריו, "אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים. אזכיר למי שצריך: המנהרה פוצצה בתוך שטח ישראל כשמטרתה לרצוח ישראלים. כחבר הקבינט שעוד מצוק איתן מוביל לסיכול איום המנהרות אני מעניק גיבוי מלא לפעולה המוצלחת. זו מטרת צה"ל לסכל ולחתור לניצחון. כך יש להמשיך.

השר נפתלי בנט

השר נפתלי בנטצילום: מרק ישראל פלאש 90

בצה"ל הבהירו אתמול כי בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי, שנהרגו בפיצוץ מנהרה בגבול רצועת עזה סמוך לגבול רצועת עזה, נפגעו במהלך החילוץ ולא כתוצאה מפגיעה ישירה. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ציין כי "מדובר בפעולה הגנתית מול הפרת ריבונות, הפיצוץ נועד לקטוע אותה ולהוציאה מכלל שימוש. לא השתמשנו בשום אמצעי לא חוקי ולא מוכר", לדבריו, כלל לא הייתה כוונה לבצע פעולת חיסול של בכירים.

גם באיחוד הלאומי יצאו נגד הודעת הצבא ותקפו את מה שכינו "ההודעה המוזרה שהוציא דובר צה"ל". מזכ"ל המפלגה אופיר סופר אמר: "מישהו כאן התבלבל. צה"ל ביצע פיצוץ מנהרה שאליה היו אמורים לחדור מחבלים לתוך שטחי ישראל ולרצוח יהודים ובמקום לברך על כך, משהו בצבא ההגנה לישראל בחר להתנצל. מדובר ברוצחים שכל מטרתם היה לבחון מקרוב את פעילותם מתחת לקרקע וכל זאת על מנת להיערך לסבב הלחימה הבא"

עוד הוא אמר:  "מי מבין חברי הקבינט מוכן לחתום על הודעה כזו? האם היא ביטוי של אסטרטגיה חדשה המפרידה בין אוכלוסיה מבצעת טרור לטרור עצמו?". סופר קרא לקיים על כך דיון מאחר ולטענתו מדובר בנושא מדאיג, "אני קורא לשר הבטחון לקיים דיון דחוף על ההתנצלות של הצבא וקורא לחברי הקבינט לעשות הכל על מנת שיחוסלו עוד מחבלים ותשתיות"

בצה"ל לא התעלמו מהביקורת והכתב הצבאי של ידיעות אחרונות צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי גורמים בצה״ל הבהירו שהם "לא מתנצלים על מות הבכירים במנהרה ואף אחד לא עצוב. הם לא היו מטרת הפעולה והם נהרגו בפעולת החילוץ".