בנט לאושרה אזריה: "אסור להתייאש. צריך להסתכל קדימה"

שר החינוך התקשר למשפחת אזריה וניסה לנחמם על דחיית בקשת החנינה של בנם על ידי הנשיא ריבלין, "חייבים להרים את הראש ולהיות חזקים. תמסרי גם לאלאור וגם לצ'ארלי את אהבתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 19:00 א בכסלו התשעח

בנט לאושרה אזריה: "אסור להתייאש. צריך להסתכל קדימה"
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט התקשר הערב (ראשון) למשפחת אזריה, עם היוודע דבר דחיית בקשת החנינה של אלאור אזריה על ידי נשיא המדינה וניסה לעודד את רוחם.

בשיחה עם אושרה, אמו של הלוחם לשעבר שמרצה את עונשו באשמת הריגת מחבל מנוטרל בחברון, אמר בנט כי הוא "מצר על ההחלטה שלא לחון את אלאור".

בהמשך הוא ביקש ממנה: "תמסרי גם לאלאור וגם לצ'ארלי את אהבתי" והתייחס לתשובתו השלילית של הנשיא ריבלין, "אין לנו מדינה אחרת, ואסור לנו להתייאש. עכשיו צריך להסתכל קדימה. חייבים להרים את הראש ולהיות חזקים".

אזריה בזמן הקראת הדין

אזריה בזמן הקראת הדיןצילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

מוקדם יותר הערב פורסםכי נשיא המדינה ראואבן (רובי) ריבלין החליט לדחות את בקשת החנינה של הלוחם לשעבר אלאור אזריה. במכתב שנשלח אליו נכתב בין היתר שהנשיא סבור "כי במכלול השיקולים ולאור האמור לעיל, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל".

עוד נכתב כי "ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".