בנט דורש: לשים סוף לקליניקות המשפטיות השמאלניות

ועדה מיוחדת של המל"ג קבעה כי היחידות, שבמסגרתן מספקים סטודנטים למשפטים ייעוץ משפטי לנזקקים, מוטות מבחינה פוליטית ועל כן יש להכניס אליהן סטודנטים בעלי השקפת עולם ימנית. שר החינוך: "מצפה מהמועצה להשכלה גבוהה לתת מענה לבעיות אלו בזמן הקרוב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 06:48 כז בתשרי התשעח

בנט דורש: לשים סוף לקליניקות המשפטיות השמאלניות
השר בנט בוועידה היום, צילום: הבית היהודי

הקליניקות המשפטיות, שבמסגרתן סטונדנטים עוסקים במתן ייעוץ משפטי מפוקח בחינם לאוכלוסיות מוחלשות, צפויות לקבל חיזוק משמעותי מימין. כך עלה אמש (שני) ממסקנות ועדת הבדיקה של המועצה להשכלה גבוה שבחנה את ההטיה הפוליטית הקיימת במוסדות האקמים השונים.

הממצאים, שפורסמו בחדשות 10, העלו כי כיום ישנה הטיה פוליטית ברורה לשמאל ועל כן מומלץ לפעול לאיזון המצב הקיים. בין ההמלצות ניתן לציין צירוף אקדמאים מהצד הימני של המפה הפוליטית, אי חיוב סטודנטים להצטרף לקליניקות קיימות ומתן אפשרות לפתיחת קליניקות נוספות.

בימים הקרובים יועברו המלצות הועדה לעיונם של המוסדות האקדמים. מלשכתו של שר חינוך נפתלי בנט, שהמסקנות אליהן הגיעו חברי הועדה היו לא מעט בעקבות הלחץ שהפעיל בנושא, נמסר כי "בעקבות תלונות של סטודנטים השר בנט הנחה את המועצה להשכלה גבוהה לתת מענה לשלוש המצוקות העיקריות שהעלו הסטודנטים: איזון הקליניקות המשפטיות, מניעת קריאות לחרם של מרצים באקדמיה ומניעת רמיסת סטודנטים ע"י מרצים". כמו כן נאמר בהודעה כי "השר בנט מצפה מהמועצה להשכלה גבוהה לתת מענה לבעיות אלו בזמן הקרוב".

הרצאה באוניברסיטה

הרצאה באוניברסיטהצילום: פלאש 90. tomer neuberg

 מי שנטלו חלק פעיל במאבק נגד ההטיה הפוליטית של הקליניקות המשפטיות הם חברי ארגון 'אם תרצו'. בדו"ח של התנועה נטען כי הקליניקות מקדמות השקפות עולם שמאלניות תחת כנפי האקדמיה. בין הנתונים שהתגלו היה מתן ייעוץ משפטי למחבלים ושיתופי פעולה עם ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'.

מתנועת 'אם תרצו' נמסר כי "מאז שחשפה התנועה לפני מספר שנים את בעיית הפוליטיזציה החמורה המתרחשת בקליניקות המשפטיות, המשכנו ללחוץ ולחשוף את החושך האקדמי השורר בהם. אנו מקווים כי מסקנות הוועדה, אשר מאששות את הביקורת שלנו, ימומשו ויובילו להרחקת גורמי דה לגיטמציה הפועלים מתוך האקדמיה. עם השנים נוכחנו לראות כי הבעיה אינה מתחילה או נגמרת רק בתוכן המועבר במסגרת הקליניקות אלא מדובר בתופעה רחבה הרבה יותר".

 

בתנועה הוסיפו כי "על המל"ג להוקיע באופן מלא את הגורמים השתולים הפועלים באקדמיה וזאת על מנת להגן על האקדמיה מפני אינטרסים זרים. על פניו נראה כי מסקנות הוועדה מהוות צעד ראשון בדרך לתיקון היסטורי שיעזרו למנוע מארגונים הפועלים מבפנים נגד ישראל במימון ממשלתי זר, לבצע אינדוקטרינציה אנטי-ציונית לסטודנטים תוך ניצולם לטובת אינטרסים פוליטיים זרים. הגיע הזמן לניקוי אורוות באקדמיה הישראלית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן