בנט בתגובה לדברי גבאי: "לא ככה אבי. אני גאה ברבנים"

במערכת הפוליטית הדתית יצאו נגד המתקפה של יו"ר העבודה נגד הרבנים. שר החינוך: "אתה מאשים מאות מנהיגי ציבור מופלאים". האיחוד הלאומי: "מוטב שיתעסק בחברי מפלגתו המשמיעים קולות קיצונים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/02/18 13:37 כח בשבט התשעח

בנט בתגובה לדברי גבאי: "לא ככה אבי. אני גאה ברבנים"
בנט וחברי הבית היהודי, צילום: דוברות הבית היהודי

בציונות הדתית תקפו את הדברים שאמר היום (שלישי) יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, נגד רבני הציונות הדתית ובראשם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט

"לא ככה, אבי", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "אתה תוקף ומאשים מאות מנהיגי ציבור מופלאים אשר מגדלים דורות של צעירים וצעירות שמקדישים את חייהם למען הכלל: בצה"ל, בחינוך, בהתיישבות, בשירות לאומי, בפריפריה ובעצם בכל תחומי החיים".

עוד כתב בנט כי הוא "גאה בהם, ואני דוחה את ההאשמות המופרכות הללו. לא נשוב לימים שציבור שלם הוריד את הראש בשל התקפות והכללות כאלו. לגיטימי ואפילו חובה להתווכח. אבל לא בהאשמות, אלא בהקשבה. אחים אנחנו".

מוקדם יותר התבטא גבאי בחריפות, בכנס ירושלים של קבוצת 'בשבע', נגד רבני הציונות הדתית, "הרבנים הקיצוניים מובילים את השיח ולא קולו של הרוב. אני רוצה לפנות לציבור המכונה חרד"לי ולומר דברים שייתכן שלא יהיו נעימים אבל אני אומר את זה מאכפתיות".

לדבריו, "המנהיגות שלכם מתנהגת כמו זכריה בן אבקולס, בדווקאות וקיצוניות שעלולה להביא עלינו חורבן. הקיצוניות הזו מפלגת, מסיתה ומחריבה. כאשר רב משפיל את הציבור הלהט"בית ושאר המנהיגים שותקים. כאשר אותו רב עיר קורא לפטר את הרמטכ"ל שלנו בשל הקמת יחידות מעורבות, הם שותקים".

תוקף את בעלי המלונות. אופיר סופר

משיב לגבאי. אופיר סופרצילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך התייחס גם הוא לדברים ואמר: "אבי גבאי, אני מבין שהירידה בסקרים לא נעימה. אבל אל תחפש מנדטים על הגב של הציונות הדתית. כדי להתחזק בסקרים, לא צריך לתקוף בצורה בוטה כל כך מגזר שלם שתורם למדינה לא פחות מכל מגזר אחר. ההתערבות שלך בשיח הפנימי הער שמתקיים בציונות הדתית על רבדיה השונים, נובעת מרצון נקודתי שלך לקושש מנדטים - וזה מה שמרתיח. אנחנו לא זקוקים להטפה התקשורתית שלך. אל תעשה סיבוב על הגב שלנו".

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר, הוסיף: "מוטב שמר גבאי יתעסק בחברת מפלגתו מרב מיכאלי שתומכת בפירוק המשפחה, בזוהיר בהלול שמסרב לקרוא למי שמנסה להרוג יהודים מחבל ובשאר חברי מפלגתו המשמיעים קולות קיצונים העלולים להביא להרס המדינה בימים בהם מציינים 70 שנה להקמתה. הגיע הזמן שמר גבאי יחדל מלהטיף מוסר לציבור הנאמן למדינה . הציבור הדתי לא יסתום את פיות רבניו ויאבק על זכותם להשמיע דעת תורה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן