גבאי: "הקולות של הרבנים הקיצוניים מובילים את השיח"

יו"ר מפלגת העבודה תקף את רבני הציונות הדתית, ואמר כי "הם שותקים כשמשפילים הומואים וכשרב עיר קורא לפיטורי רמטכ"ל". לדבריו, "המנהיגות שלכם מתנהגת בדווקאות וקיצוניות שעלולה להביא חורבן"

חדשות כיפה דויד ליבנה 13/02/18 13:10 כח בשבט התשעח

גבאי: "הקולות של הרבנים הקיצוניים מובילים את השיח"
אבי גבאי בכנס ירושלים, צילום: ישראל ברדוגו

"הרבנים הקיצוניים מובילים את השיח ולא קולו של הרוב", כך אמר היום (ג') יו"ר מפלגת העבודה בנאומו בכנס ירושלים. גבאי תקף את רבני הציונות הדתית והוסיף כי הם מתנהגים "בדווקאות וקיצוניות שעלולה להביא עלינו חורבן".

לדברי גבאי, "בית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם. כולם מכירים את הסיפור על קמצא ובר קמצא וזהו אתוס שמלווה אותנו כל החיים. אך בסיפור הזה ישנה דמות שלישית – רבי זכריה בן אבקולס עליו אמר רבי יוחנן בן זכאי: 'ענוותנותו של בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את מקדשנו'.

"אני רוצה לפנות לציבור המכונה חרד"לי ולומר דברים שייתכן שלא יהיו נעימים אבל אני אומר את זה מאכפתיות. המנהיגות שלכם מתנהגת כמו זכריה בן אבקולס, בדווקאות וקיצוניות שעלולה להביא עלינו חורבן. הקיצוניות הזו מפלגת, מסיתה ומחריבה. כאשר רב משפיל את הציבור הלהט"בית ושאר המנהיגים שותקים".

גבאי הוסיף כי "כאשר אותו רב עיר קורא לפטר את הרמטכ"ל שלנו בשל הקמת יחידות מעורבות, הם שותקים", אומר גבאי ומכוון לרבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו והוא מחריף את הדברים ומונה אחת לאחת שורה ארוכה של אמירות של רבני הציונות הדתית אותן הוא מכנה מפלגות, מסיתות ו"הורסות את הדמוקרטיה" ללא כל מחאה מצד מנהיגי הציבור הזה.

"אני אומר מתי ויתרו מנהיגים אלה על כלל ישראל? מתי יפסיקו לשתוק? אני חושב שרוב המחנה שלכם דווקא סבור כמוני אבל במציאות היא שדווקא הקולות של הרבנים הקיצוניים מובילים את השיח ולא קולו של הרוב, הקול של רוב הציבור, לא רק הדתי לאומי".

גבאי תקף את ההפרדה בין בנים ובנות בבני עקיבא, והשווה את התנהגות זו למתרחש אצל גורמים קיצוניים בבית שמש. הוא תיאר זאת כהקצנה שהולכת ומחריפה שזוכה לתמיכת רוב הציבור. "אני דורש מכם, מהרוב, למתן את השיח, בדיוק מה שאני בעצמי עושה. להבין שאין צדק מוחלט. שיש עוד דעות".

הוא הדגיש כי הוא "לא בא לחפש מצביעים. אני חוטף המון ביקורת על הצעדים שלי במפלגה שלי ואני אמשיך בכך. הרוב מתון והקיצוניים מועטים. הגיע הזמן לא לשתוק. החברה שלנו צריכה ריפוי ולא עוד קיצוניות ושנאת חינם.

"הפסיפס הנהדר הזה שנקרא עם ישראל רוצה שהנבחרים שלו, כן וגם הרבנים שלו, ידברו בשיח מתון ומחבר. אני מאמין שהגיע הזמן לחזק את החברה הישראלית. ומכאן אני קורא לרבנים ואומר להם: יש לכם תפקיד לאחד את העם. תנו לנו לחזור ולראות אתכם כמנהיגים שלנו. אנחנו רוצים את זה".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן