בנט בעוטף עזה: "בעד שיקום הרצועה, בתנאי שיוחזרו הבנים"

שר החינוך סייר במועצה האזורית אשכול, ואמר כי "היום המדיניות תקיפה הרבה יותר ורמת הביטחון של תושבי עוטף עזה גבוהה לעומת העבר". בנוגע לפרסומים על הודנא, אמר: "לא נאפשר לחמאס להתחמש בחסות ההפוגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/18 14:35 י בסיון התשעח

בנט בעוטף עזה: "בעד שיקום הרצועה, בתנאי שיוחזרו הבנים"
השר בנט בביקור בעוטף עזה, צילום: נתן וייל

"מקסימום שיקום אזרחי, אבל אפס סובלנות לסיכון ביטחוני", כך אמר היום (ה') שר החינוך נפתלי בנט בביקור במועצה האזורית אשכול, שבו התייחס בין היתר לנושא שיקום רצועת עזה.

בפתח דבריו התייחס בנט לתקרית שבה נפצע חייל צה"ל מוקדם יותר, ואמר: "לפני זמן קצר אירעה התקלות במחנה הפליטים אל-עמארי, שבחלק הדרומי של רמאללה, וחייל צה"ל נפצע. אנחנו שולחים לו מכאן איחולי החלמה, וגם מחזקים את כל חיילי צהל ואת כל השוטרים שברגעים אלו ממש שומרים עלינו".

בנוגע לאיומים מרצועת עזה, אמר בנט כי "המדיניות של מדינת ישראל עברה תהפוכה של 180 מעלות בחמש השנים האחרונות,עברנו מהתעלמות לנחישות, מהתעלמות ממנהרות שהולכות ונחפרות ומרקטות שהולכת ומצטברות, העיקר כדי לקנות עוד יום של שקט. היום אנחנו אומרים: אנחנו נחושים למנוע מחמאס להתעצם מול העיניים. אנחנו מוכנים להתחכך כמה שצריך, גם בהווה, כדי למנוע אסון בעתיד.

"אני שמח מאוד שהיום אנחנו משמידים באופן סיסטמטי מנהרה אחר מנהרה, והמכשול ממשיך להבנות. היום המדיניות תקיפה הרבה יותר ורמת הביטחון של תושבי עוטף עזה גבוהה לעומת בעבר שהייתה נמוכה", הוסיף. 

השר בנט בביקור בעוטף עזה

"מקסימום שיקום אזרחי, אפס סובלנות לסיכון ביטחוני". השר בנט בביקור בעוטף עזהצילום: נתן וייל

בנט התייחס לפרסומים בנוגע להודנא, ואמר: "בימים האחרונים יש יותר ויותר דיבורים על הפוגה, או הודנא או סיוע הומניטרי לעזה. אומר בצורה ברורה - אני בעד שיקום אזרחי וסיוע הומאנטרי - בשני תנאים. האחד - הומניטרי תמורת הומניטרי - מחזירים את הבנים הביתה. השני - בחסות אותה הפוגה לא נאפשר לחמאס עוד פעם להתחמש ולהתעצם לקראת הסיבוב הבא.

"כלומר, מקסימום שיקום אזרחי, אבל אפס סובלנות לסיכון ביטחוני. אנחנו נחושים לתת בטחון לתושבי עוטף עזה". 

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, הודה לבנט על הביקור, ואמר: "אני מודה לשר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, שהגיע אלינו לביקור בימים מתוחים אלה. נושא החינוך והביטחון באשכול כרוכים זה בזה. מערכת החינוך של אשכול היא העוגן של הקהילה שמאפשר את ההתמודדות עם אתגרי המציאות והמשך תנופת ההתיישבות. מצפים להמשך התמיכה בחינוך באשכול למען עתיד האזור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן