בן דהן: לא צריכים את 'חותמת הכשרות' של הרב אמסלם

סגן השר הביטחון תקף את דברי הרב אמסלם לאחר שפרש מהבית היהודי, "הוא לא המציא את הספרדיות. אני מייצג את הציבור הספרדי לא פחות טוב ונבחרתי בפריימריז במקום גבוה בלי לבכות, אלא בעזרת עבודה קשה". הרב אמסלם בתגובה: "למדתי להכיר את ההתיפייפיות שלך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 18:48 א בכסלו התשעח

בן דהן: לא צריכים את 'חותמת הכשרות' של הרב אמסלם
סגן שר הביטחון אומר תודה, צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מהבית היהודי תקף הערב (ראשון) בחריפות את דברי הרב חיים אמסלם שהודיע על פרישתו מהמפלגה בטענה שדחקו את רגליו בשל מוצאו.

"עם כל הכבוד לרב אמסלם, כמי שעושה 'שופינג' בין מפלגות", אמר סגן השר, "הוא  אינו יכול לזרוק רפש בבית היהודי". לדבריו, "הציבור הספרדי השורשי גאה במורשתו הציונית, באהבת הארץ ובאהבת צה"ל והמדינה ואלו הם בדיוק הערכים המובילים בבית היהודי".

עוד אמר בן דהן כי "הציבור הספרדי מחובר לבית היהודי גם בלי 'חותמת הכשרות' של הרב אמסלם". לטענתו, "הרב אמסלם לא המציא את הספרדיות ולא יכול לטעון שהוא הפרזנטור הרשמי שלה".

חיים אמסלם

הרב חיים אמסלםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר הערב הודיע הרב חיים אמסלם על פרישתו מהמפלגה לאחר חברות בת שנתיים במוסדותיה, "חשבתי בזמנו שנוכל אני ושכמותי, שלא צמחו בערוגות הציונות הדתית לראות בה את מקומנו אולם נכזבה תוחלתנו, ולא נוכל להמשיך במסגרת הבית היהודי. זכינו ליחס מתנשא להתעלמות ולכתף קרה. לא זרקו אותנו אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים .בהתחלה לא האמנו אבל בסוף הבנו ואנחנו אכן נפרדים".

הרב בן דהן לא קיבל את נסיבות הפרישה ואמר: "אני מייצג את הציבור הספרדי לא פחות טוב ונבחרתי בפריימריז במקום גבוה בלי לבכות, אלא בעזרת עבודה קשה והבאת המסורת הספרדית לקדמת הבמה". 

לסיום הוא ציין את קרבתו לאחד מראשי רבני הציונות הדתית שמוצאה היה מעדות המזרח, "זכיתי לכהן כראש לשכתו של הראשל הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל שידע לחבר את אהבתו לארץ עם אהבת התורה ועם ישראל.ממנו שאבתי את מורשת ספרד האמיתית".

 

בתגובה לדברים אמר הרב אמסלם "למדתי להכיר את ההיתיפיפיות שלך וחברך - שזנחה את מקורותיה, תעודת הכשר שלכם למעשים של אפלייה ספרדית מבזה, לנו ספרדיות ציונית אוטנטית וטבעית כמו של אבותינו שלא צריכה להתייגע על כתבים קשים של הרב קוק זצ״לכדי לצדק את דרכה. צר לי שהרב בן דהן לקח את זה בפן האישי - ולא למעשי. אני מייצג ספרדיות אוטנטית ומקורית - בלי התיפיפות מיותרת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן