בירושלים אושרה העברת בי"ס דתיים לחרדים: "נציגי הציונות הדתית הפכו את בוחריהם לסוג ב׳"

ועדת ההקצאות בירושלים אישרה העברת בתי הספר הדתיים לחרדים בסיוע חלק מנציגי הציונות הדתית בעיר. סגן ראש העיר עופר ברקוביץ שניסה למנוע ההחלטה: ״מצער שמי שמתיימר לייצג את הציונות הדתית נתן יד להפקרתם״

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/17 19:40 ד בחשון התשעח

בירושלים אושרה העברת בי"ס דתיים לחרדים: "נציגי הציונות הדתית הפכו את בוחריהם לסוג ב׳"
ישיבת הוועדה, צילום: סיעת התעוררות

בתוצאה של 8 קולות בעד ו 6 קולות נגד, אישרה היום ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים את העברת בתי הספר ברנדט ונווה עציון מהציבור הדתי לאומי לטובת הציבור החרדי. ההחלטה הינה חלק מהסכם החלוקה אותו חתם ברקת עם החרדים ואשר גרר ביקורת רבה.

מי שסייעו באישור ההחלטה למרות מאבק סוער של ההורים והתושבים, הם חלק מנציגי הציונות הדתית בעיר: יעל אנטבי אשר הצביעה בעד, ומשה לאון ומאיר תורג׳מן אשר בחרו להיעדר ובכך אפשרו את הרוב החרדי. 

מי שהוביל את המאבק בתקופה האחרונה לצד ההורים היה יו״ר התעוררות וסגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ, שהוא וחברי סיעתו התנגדו להסכם החלוקה וכן בהצבעה בוועדת ההקצאות. אליהם הצטרפו בוועדה חברי המועצה דב קלמנוביץ ואריה קינג.

ערב ההצבעה ניסה ברקוביץ להסיר את העברת בתי הספר מסדר היום כאשר פנה במכתב חריף לראש עיריית ירושלים ניר ברקת: ״במסגרת ההסכם בחרת להעדיף ילד אחד על פני ילד אחר, לפגוע פגיעה קשה בציונות הדתית בירושלים. כל ילדי העיר הם ילדינו, ואנחנו מחויבים לדאוג להם, אבל לא אחד על חשבון השני, אלא אחד על יד השני. תמכנו בלקיחת הלוואה של מיליארד ש״ח  לבניית כיתות וצמצום פערים, וזהו הפתרון הנכון לניהול העיר״.

לאחר ההצבעה אמר סגן ראש העיר עופר ברקוביץ: מצער שמי שמתיימר לייצג את הציונות הדתית בעיר נתן היום יד להפקרתם. יכלנו היום בהעברת קול אחד להפיל את ההחלטה הבזויה הזאת אך מתוך שיקולים פוליטיים אישיים בחרו היום חלק מנציגי הציונות הדתית בעיר לשתף פעולה עם ראש העיר ולהפוך את בוחריהם לסוג ב'".