ביו"ש מתגאים בנתוני הגיוס לצה"ל

יו"ר מועצת יש"ע התייחס לעובדה שמוסדות ומועצות שבתחומי ההתיישבות התברגו ברשימות המובילות בתחומי הגיוס ליחידות קרביות, "אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך לערכים ולציונות ואנו רואים ברכה בעמלנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 12:39 יז בכסלו התשעח

ביו"ש מתגאים בנתוני הגיוס לצה"ל
לא יכול להיות שהכל רע בצבא. חיילי מילואים באימון, צילום: ארי פולד

ביהודה ושומרון קיבלו בסיפוק את המקומות הגבוהים שאליהם הגיעו הרשויות השונות בטבלאות הגיוס שפירסמם היום (שלישי) צה"ל.

יו''ר מועצת יש''ע סא"ל במילואים חננאל דורני שבעברו שירת במפקד גדוד וסגן מפקד חטיבה אמר: "משמח לראות את הצמיחה בנתוני הגיוס אצלנו ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

לדבריו, "לאורך כל השנה אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך לערכים ולציונות ואנו רואים ברכה בעמלנו. אני מברך את כולם בגיוס נעים ובהמשך תרומה משמעותית למדינה".

יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורני

יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורניצילום: מירי צחי

הבוקר פורסמו נתוני הגיוס לצה"ל, ששיקללו את אחוז המתייסים, המשרתים בקרבי וכן הממשיכים לתפקידי קצונה. בין המועצות האזוריות הגיעה זו של גוש עציון למקום השמיני וכמוה גם מועצת אפרת ברשימה של המועצות המקומיות. מבין המועצות המקומיות הקטנות המובילות בגיוס גברים, נמצאו המועצות של אלפי מנשה, הר אדר ובית אל בעשירייה הראשונה, כאשר הן מדורגות במקומות 5, 6 ו-9 בהתאמה.

בנוסף לכך ישיבת סוסיא שנמצאת בהר חברון הובילה את מוסדות החינוך בגיוס בנים חד איתה נמצאת בעשירייה הראשונה ישיבת 'נר תמיד' שביישוב חשמונאים בבנימין. מבין התיכונים הממלכתים-דתיים, בנוסף לישיבות בסוסיא ובחשמונאים, נמצאים התיכונים "אורות יהודה" ו"ישיבת נווה שמואל" שבמועצה המקומית אפרת במקומות 8 ו-9.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר על כך כי "חינוך לערכים, חינוך למצויינות וחינוך לתרומה ועשייה כבר מגיל צעיר מובילים את המתגייסים אצלנו מבית אל למקומות הגבוהים ביותר בצה"ל. אנו רואים בצה"ל כתחנה ראשונה בדרך להשתלבות בתפקידי מפתח בהנהגת החברה הישראלית. אין לנו ספק כי גם בשנים הבאות נמשיך להוביל בתחום הגיוס לצה"ל, זוהי זכות גדולה עבורנו".