חדשות כיפה

בוגרים והורים לבני עקיבא: "בטלו את ההחלטה בעניין הר הבית"

ההורים מתלוננים על כך שהתנועה החליטה בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית. "התחושה היא שמישהו סוחף את התנועה לכיוון שהיא לא נמצאת בו"

תמונת אילוסטרציה

תמונת אילוסטרציהצילום: אילוסטרציה, פלאש 90

כמה מאות בוגרים והורים לחניכים בתנועת בני עקיבא חתמו בימים האחרונים על עצומה שקוראת לראשי התנועה לבטל את ההחלטה לעודד את עובדיה לעלות להר הבית. לדברי מארגני העצומה, בהם גם אנשים ששימשו בתפקידים בכירים בתנועה, החלטה שכזו מנוגדת לרוח הממלכתית המסורתית של בני עקיבא, שנמנעת באופן עקרוני מלהביע עמדות בנושאים שבמחלוקת.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בכיפה כי בוועידת ההנהגה של בני עקיבא עברה החלטה לעודד את עובדיה לעלות להר הבית, ולהנהיג יום מיוחד בשנה שיעסוק ב"דרישת המקדש". ההחלטה מחייבת את אנשי ההנהגה ואת עובדי התנועה.

"אנו, בוגרי תנועת בני עקיבא והורים לחניכי התנועה, באים בשורות אלו למחות על החלטתה של תנועת בני עקיבא לקרוא לפעילי התנועה לעלות להר הבית", פתחו המארגנים את העצומה.

"מצרים אנו על כך שתנועה ממלכתית, ההולכת בדרכו של הרב קוק זצ"ל, מקבלת החלטה המנוגדת לעמדתו המפורשת ולעמדת הרבנות הראשית לישראל לדורותיה, לפיה חל איסור מוחלט על עלייה להר הבית בזמן הזה.

"נוסף לכך, החלטה זו יוצרת פילוג בתוך התנועה ופוגעת באחדות המחנה. קוראים אנו בזה להנהגת התנועה לחזור בה מהחלטה זו ולבטלה בהקדם", נכתב.

בשיחה עם כיפה סיפר דודי ויכטל, אחד מיוזמי העצומה, על תחושותיו בעקבות החלטת בני עקיבא: "התחושה היא שכמה אנשים בודדים דוחפים את התנועה לכיוון שהיא פשוט לא נמצאת בו. בני עקיבא תמיד נזהרה שלא להיכנס לסוגיות שיש בהן מחלוקת. היא תמיד משתדלת לתפוס את המאחד, עד כדי כך שהיא מוותרת לפעמים על להביע את דעתה גם בנושאים משמעותיים, כדי לתפוס את המאחד.

"פה התנועה נכנסת לסוגיה מאוד סבוכה שנמצאת במחלוקת בין גדולי ישראל, שחלקם אומרים שאין בכלל מקום לדבר על עלייה ומבחינתם זה אפילו לא במחלוקת. אז מה לבני עקיבא ולעניין הזה? למה להכניס את התנועה לסחרור שהציבור נמצא בו?", הוא שואל.

"התחושה היא שמישהו סוחף את התנועה למקום לא קשור, כאילו מישהו רתם את התנועה וסחף אותה אחרי דעותיו. התנועה היא ממלכתית והרבנות הראשית בשבילה זה משהו מיוחד. כל דמויות המופת של התנועה, כמו הרב קוק, הרב אברהם שפירא ועוד, הביעו את עמדתם נגד העלייה להר. בני עקיבא פתאום פוסקת הלכה חדשה בנושא? זה לא ששמענו את הרב דרוקמן תומך בעלייה להר. שווה להכניס את התנועה למאבק הזה? בדברים יותר פשוטים התנועה לא נכנסת", הוסיף ויכטל.

הוא הוסיף כי החשש של המתנגדים הוא מפני שינוי התודעה של החניכים בנוגע לעלייה להר הבית בעצם כך שהתנועה תעסוק בנושא. "מנסים לצייר שאנחנו נמנעים מלעסוק בבית המקדש, אבל זה לא נכון. כאן הסיפור הוא אחר: העיסוק הוא סביב עלייה להר הבית, שזה דבר שהתנועה לא צריכה לעסוק בו".

אריה, אב לחניכים בבני עקיבא, שמתנגד להחלטה בעניין הר הבית, אמר: "תמוה בעיני שבני עקיבא החליטו לתמוך בצעד נגד פסיקת הרב קוק, הרב שפירא, הרב אליהו והרבנות הראשית .היה מצופה שלא יכניסו עצמם לאמירה שכזו גם אם יש מיעוט רבנים שמתירים. יש מספיק תחומים חשובים שראוי שתשמע בהם עמדת התנועה לפני נושא מורכב זה.

"הלוואי שמה שהיה מדאיג את חניכי התנועה זה השקיקה לקודש ולמקדש. לצערי אנחנו עדיין לא שם. מה גם שרוב התנועה מורכב מחניכות, שלדעת כל הפוסקים, גם המתירים עלייה, אסור להן לעלות, מה שאומר שהחלטת התנועה יכולה להכשיל ולהביא לאיסורים. אני מקווה שתנועת בני עקיבא תמשיך לחפש את המאחד בתוכנו ולחזק את הנאמנות לתורה ולמצוות".

02.01.2018

1. יש הורים או יש הורה? (אני רק שאלה)

דעתו של דודי ויכטל מוכרת וידועה
והוא גם פרסם אותה במאמר בערוץ 7 (הר הבית מעלינו)
נשאלת רק השאלה מי הם שאר חותמי העצומה, אם בכלל יש כזאת?

דווח על תגובה לא ראויה
02.01.2018

2. מספיק שזה נגד פסיקת הרב קוק והרבנות הראשית כדיש העמדה של בני עקיבא תהיה לאסור (ל-1 )

קל וחומר שהיא תספיק כדי לעורר תהייה על עצם ההחלטה לחייב... בני עקיבא "פוסקת" בניגוד מוחלט לעמדת הראי"ה קוק ובנו הרצי"ה קוק והרבנות הראשית???

כל עוד הרב דרוקמן בעצמו לא יוצא באמירה שכזו נגד החלטת הרבנות הראשית, אין לבני עקיבא בכלל מה לצייץ בנידון!

דווח על תגובה לא ראויה
02.01.2018

3. דעת מורנו הרב צפניה דרורי. יש מצווה לעלות בטהרה (אריה )

בס"ד
הר הבית- הרב צפניה דרורי

הרב צבי טאו כתב חוברת ובה כתב כי העלייה להר הבית אינה לרוח חכמים, שהרי אין להיכנס לשטח המקדש ללא צורך ואף לכהן טהור שאין לו עבודה אסור להיכנס. מכאן הוא מסיק שהריחוק מהמקדש מקרב את האדם יותר מאשר הביקור התדיר בו.
לדעתי אין להביא ראיה מדין זה בהקשר לעלייה להר הבית לשטח עזרת הלויים, שם הכניסה מותרת לכל מי שטבל לקריו. בשטח המדובר אין מגבלת עלייה וכתוב במפורש שכל המרבה לעלות זוכה במורא מקדש. מההיסטוריה אפשר לראות שישראל הרבו לעלות אל ההר בטהרה, וכשהפסיקו לעלות נאמר "ירושלים דורש אין לה". ישנם תנאים לעלייה להר הבית: מורא מקדש, ללא נעליים ובטבילת טהרה במקווה שכשר לטהרת נשים. מכאן רואים שיש מצווה לעלות - וכך כותב הרמב"ם על עצמו שעלה להתפלל במקום וכן ראשונים אחרים שעלו להר. מנהג א"י הוא לעלות, כמו שכותב חסיד ברסלב מצפת בשנת 1860 שהיו עולים הוא וחבריו למקום המותר עד שהערבים ביזו אותם ומנעו מהם להתפלל ולכן הפסיקו לעלות.
אין שום מקור שבו נאסר לעלות לעזרת הלויים, אזהרות על העלייה להר נאמרו רק כדי למנוע מעמי הארץ להיכנס למקום המקדש עצמו ולא לעזרת הלויים. מרבים לצטט את דברי הרב קוק באגרות (חלק ב' סימן רפה), שם הרב מותח ביקורת בלשון קשה על עלייתו של הברון רוטשילד למקום המקדש עצמו, אשר אין לאף אדם בישראל רשות להיכנס לשם. הסיבה שהרב קוק יצא בשעתו נגד כניסת רוטשילד למקום המקדש הייתה מתוך חשש שהמון העם יחשוב שמותר לעלות להר בלי להיטהר ושההלכה כמו הראב"ד ולכן יעלו גם למקום המקדש. מסיבה זו חשש שאם לא יאסור את העלייה לכל הר הבית עלול המקרה לחזור על עצמו ורבים נוספים ייכשלו באיסור כרת.
הסיבה להחלטת הרבנות בשעתו לא לעלות להר הבית הייתה גם היא מסיבה אחת, והיא- חשש שעמי הארץ יעלו אל ההר בלי להיטהר וייכנסו למקומות אסורים. אולם, המציאות הוכיחה שעמי הארץ עולים למרות התנגדות הרבנות והדבר שדווקא כן מונע עלייה לא בטהרה הוא הדרכתם של היחידים יראי דבר ה' שעולים בטהרה ומדריכים את יתר העם מהי הדרך הנכונה לעלייה.
כיום הרבנות מסתפקת בהודעה שאסור להיכנס מפני שאיננו טהורים, אך את חיילי צה"ל מביאים לכנסיית הקבר ולמקום המקדש ואיש אינו מורה על מורא מקדש חוץ מיראי ה' הפוקדים את המקום בקדושה.
הסיבה שהרב צבי יהודה זצ"ל נמנע מלהכניס את אצבעותיו בסדקי הכותל היא מדין מורא מקדש, זאת משום שבאותו רגע היה נעול נעליים ולא עלה על מנת לקיים את מצוות "יראה כל זכורך לפני ה'". אולם כל מי שעולה בקדושה מקיים מצוות עשה ודורש את ירושלים בכל ליבו, נפשו ותפילתו.
לאחר המדידות של צה"ל, עם כל החומרות, אנו יודעים בדיוק איפה אין חשש קדושת מקדש ורק לשם עולים יראי ה', בוודאי לא נכנסים למקומות האסורים.
עלייה להר הבית הינה חיונית ממש בימינו, כי בימים אלו עם ישראל מתרחק מהמקום ולא מבין את קדושתו. תפקידנו הוא לגלות לעם ישראל ולכל העולם כי המקום קדוש לישראל ובתוך כך למנוע מהמוסלמים לפגוע בקדושתו או לחילופין ליחסו כקדוש למוסלמים והנוצרים. מורא מקדש מחייב לפרסם את מעלת המקום ולהתרומם בשפע קדושתו, המשפיע על העולים מורא מקדש ולהט אמונה שאינו פוסק.


דווח על תגובה לא ראויה
02.01.2018

4. בהחלט יש הורים, ומי שמעוניין יכול להצטרף בקישור הזה: (יאיר)

https://goo.gl/forms/GDiMbb74hemQFLFN2

מוזמנים גם להפיץ.

דווח על תגובה לא ראויה
04.01.2018

5. אנחנו נקבע מבפנים ונהיה מבחוץ (בניה)

אנחנו נהיה תמיד חלק מבני עקיבא לצורך קביעת המדיניות. את הילדים שלנו נשלח לאריאל.

דווח על תגובה לא ראויה
10.01.2018

6. איפה חותמים על העצומה? (שי-לי)

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

מתנצלת בפני תושבי גוש קטיף. רגב צילום: פלאש 90. הדס פרוש

רגב: טעיתי כשכיניתי את תושבי גוש קטיף ברברים

קרא עוד