בוגרים והורים לבני עקיבא: "בטלו את ההחלטה בעניין הר הבית"

ההורים מתלוננים על כך שהתנועה החליטה בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית. "התחושה היא שמישהו סוחף את התנועה לכיוון שהיא לא נמצאת בו"

חדשות כיפה דויד ליבנה 02/01/18 16:31 טו בטבת התשעח

בוגרים והורים לבני עקיבא: "בטלו את ההחלטה בעניין הר הבית"
תמונת אילוסטרציה, צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

כמה מאות בוגרים והורים לחניכים בתנועת בני עקיבא חתמו בימים האחרונים על עצומה שקוראת לראשי התנועה לבטל את ההחלטה לעודד את עובדיה לעלות להר הבית. לדברי מארגני העצומה, בהם גם אנשים ששימשו בתפקידים בכירים בתנועה, החלטה שכזו מנוגדת לרוח הממלכתית המסורתית של בני עקיבא, שנמנעת באופן עקרוני מלהביע עמדות בנושאים שבמחלוקת.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בכיפה כי בוועידת ההנהגה של בני עקיבא עברה החלטה לעודד את עובדיה לעלות להר הבית, ולהנהיג יום מיוחד בשנה שיעסוק ב"דרישת המקדש". ההחלטה מחייבת את אנשי ההנהגה ואת עובדי התנועה.

"אנו, בוגרי תנועת בני עקיבא והורים לחניכי התנועה, באים בשורות אלו למחות על החלטתה של תנועת בני עקיבא לקרוא לפעילי התנועה לעלות להר הבית", פתחו המארגנים את העצומה.

"מצרים אנו על כך שתנועה ממלכתית, ההולכת בדרכו של הרב קוק זצ"ל, מקבלת החלטה המנוגדת לעמדתו המפורשת ולעמדת הרבנות הראשית לישראל לדורותיה, לפיה חל איסור מוחלט על עלייה להר הבית בזמן הזה.

"נוסף לכך, החלטה זו יוצרת פילוג בתוך התנועה ופוגעת באחדות המחנה. קוראים אנו בזה להנהגת התנועה לחזור בה מהחלטה זו ולבטלה בהקדם", נכתב.

בשיחה עם כיפה סיפר דודי ויכטל, אחד מיוזמי העצומה, על תחושותיו בעקבות החלטת בני עקיבא: "התחושה היא שכמה אנשים בודדים דוחפים את התנועה לכיוון שהיא פשוט לא נמצאת בו. בני עקיבא תמיד נזהרה שלא להיכנס לסוגיות שיש בהן מחלוקת. היא תמיד משתדלת לתפוס את המאחד, עד כדי כך שהיא מוותרת לפעמים על להביע את דעתה גם בנושאים משמעותיים, כדי לתפוס את המאחד.

"פה התנועה נכנסת לסוגיה מאוד סבוכה שנמצאת במחלוקת בין גדולי ישראל, שחלקם אומרים שאין בכלל מקום לדבר על עלייה ומבחינתם זה אפילו לא במחלוקת. אז מה לבני עקיבא ולעניין הזה? למה להכניס את התנועה לסחרור שהציבור נמצא בו?", הוא שואל.

"התחושה היא שמישהו סוחף את התנועה למקום לא קשור, כאילו מישהו רתם את התנועה וסחף אותה אחרי דעותיו. התנועה היא ממלכתית והרבנות הראשית בשבילה זה משהו מיוחד. כל דמויות המופת של התנועה, כמו הרב קוק, הרב אברהם שפירא ועוד, הביעו את עמדתם נגד העלייה להר. בני עקיבא פתאום פוסקת הלכה חדשה בנושא? זה לא ששמענו את הרב דרוקמן תומך בעלייה להר. שווה להכניס את התנועה למאבק הזה? בדברים יותר פשוטים התנועה לא נכנסת", הוסיף ויכטל.

הוא הוסיף כי החשש של המתנגדים הוא מפני שינוי התודעה של החניכים בנוגע לעלייה להר הבית בעצם כך שהתנועה תעסוק בנושא. "מנסים לצייר שאנחנו נמנעים מלעסוק בבית המקדש, אבל זה לא נכון. כאן הסיפור הוא אחר: העיסוק הוא סביב עלייה להר הבית, שזה דבר שהתנועה לא צריכה לעסוק בו".

אריה, אב לחניכים בבני עקיבא, שמתנגד להחלטה בעניין הר הבית, אמר: "תמוה בעיני שבני עקיבא החליטו לתמוך בצעד נגד פסיקת הרב קוק, הרב שפירא, הרב אליהו והרבנות הראשית .היה מצופה שלא יכניסו עצמם לאמירה שכזו גם אם יש מיעוט רבנים שמתירים. יש מספיק תחומים חשובים שראוי שתשמע בהם עמדת התנועה לפני נושא מורכב זה.

"הלוואי שמה שהיה מדאיג את חניכי התנועה זה השקיקה לקודש ולמקדש. לצערי אנחנו עדיין לא שם. מה גם שרוב התנועה מורכב מחניכות, שלדעת כל הפוסקים, גם המתירים עלייה, אסור להן לעלות, מה שאומר שהחלטת התנועה יכולה להכשיל ולהביא לאיסורים. אני מקווה שתנועת בני עקיבא תמשיך לחפש את המאחד בתוכנו ולחזק את הנאמנות לתורה ולמצוות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן